۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۶۲۴۸
خطیب جمعه کرمان:

آمریکا از نزاع با ایران دست بردار نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمان گفت: باید با حفظ اصول و تاکید برآن به همراه کمک از راهبردهای رهبری ازمواضع خود در عرصه بین الملل دفاع کنیم.
آمریکا از نزاع با ایران دست بردار نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه‏های نماز جمعه امروز کرمان که در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، گفت: باید با حفظ اصول و تاکید بر آن به همراه کمک از راهبردهای رهبری و منطق سخن از مواضع خود در عرصه بین الملل دفاع کنیم.

 

 وی در ادامه افزود: باید با زبان خوش و صبر، چهره قدرت طلبی و زور‌گویی آمریکا رابه دنیا نشان دهیم و فراموش نکنیم که شعار ما همان شعار انقلاب است و ذره ای از حقوق خود کوتاه نخواهیم آمد.

 

خطیب جمعه کرمان در ادامه گفت: با این موضع‌گیری‌ها و رفتارها نباید انتظار داشته باشیم که در این چند وقت مشکلات مطرح  ایران در جامعه بین الملل حل شود.

 

حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: هدایت و ترسیم راه دست رهبر مظم انقلاب است و باید هرنوع حرکت و رفتاری از سوی مسؤولان نظام مطابق با ارزش‌های نظام و رهبری باشد.

 

وی اظهار داشت: ما نزاع و جنگ با دنیا نداشته ایم ولی باید بدانیم چرا آمریکای غاصب با ما نزاع و پیشنهاد جنگ دارد.

 

امام جمعه موقت کرمان، ابراز داشت: گفت وگوی با نرمش و منطق به منزله کوتاه آمدن ازحقوق و ارزش‌های خود و رابطه با آمریکا و سازش نیست بلکه عین راهبرد رهبری است که از آن تعبیر به نرمش قهرمانانه کردند.

 

حجت الاسلام صباحی با بیان گرامیداشت هفته پست و یادآوری سالروز تشکیل نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی وظیفه خطیر حفظ امنیت مردم را برعهده دارد و درعین حال باید از ارزش‌های نظام دفاع کند.

 

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) یادآور شد: ازدواج یکی مهم‌ترین و موکد ترین احکام اسلام است که به واسطه آن طبق تصریح روایات نصف دین جوان با ازدواج کامل می شود و بدانید که ازدواج بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل میکند.

 

وی با تأکید بر مسٱله ازدواج جونان اظهار داشت: ازدواج در جامعه ما متاسفانه با برخی از مشکلات و سنت های بیجا و بدون فایده رو به روشده است و باید خانواده ها در جهت انجام ازدواج آسان تلاش بکنند.

 

حجت الاسلام صباحی با اشاره به بحث ازدواج آسان، ابراز داشت: ازدواج آسان در کنار وسواس در انتخاب فرد مناسب و توکل به خدا در حل مشکلات و صبر فایده می دهد و باید توجه داشت که به سادگی و باچند کلمه نمی توان فرد موفق و مطلوب زندگی خود را به دست آورد.

 

خطیب جمعه کرمان با بیان ضرورت بهداشت تأکید کرد: بهداشت و نظافت در سه موضع تن و جسم، عقل وقلب جلوه دارد و این که در روایت گفته شده نظافت در اکمال دین افراد اثرگذار است.

 

حجت الاسلام محمد صباحی در پایان تأکید کرد: تقوا یعنی رعایت نظافت و بهداشت در جسم، عقل و قلب وتوصیه به تقوا توصیه به این سه نوع نظافت است./970/پ203/س

ارسال نظرات