۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۲۸۳
در سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه؛

طرح پیوند آسمانی در چهار بقعه متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری طرح پیوند آسمانی در چهار بقعه متبرکه این استان همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ملی ازدواج خبر داد.
ازدواج حضرت زهرا با حضرت علي
حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عنوان کرد: پانزدهم مهر ماه جاری و در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که در تقویم کشور به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است، همایش پیوند آسمانی در بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار می شود.
 
وی با اشاره به این که طرح پیوند آسمانی همزمان با روز ازدواج در امامزاده های شاخص تمامی استان های کشور با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود، اظهار داشت: همایش مذکور در خراسان شمالی در چهار بقعه متبرکه شاخص شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و جاجرم برگزار خواهد شد.
 
به گفته حجت الاسلام سهرابی در هر کدام از این مراسم ها، ضمن اجرای نمادین مراسم عقد یک زوج جوان، برنامه های دیگری نظیر اهدای هدیه به زوج های جوان، سخنرانی سخنرانان کشوری با موضوع وقف در جهت تسهیل ازدواج جوانان، مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی و ... برگزار می شود.
 
این مسؤول اضافه کرد: هدف اصلی برگزاری این طرح تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با نیت کمک به ازدواج جوانان است.
 
حجت الاسلام سهرابی در ادامه اظهار داشت: مراسم پیوند آسمانی در استان خراسان شمالی در شهرستان بجنورد در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) موسوم به معصوم زاده بجنورد، در اسفراین در امامزاده سیدجعفر بن موسی(ع)، در شیروان در محل امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت و در شهرستان جاجرم هم در امامزاده فخرالدین(ع) شهریور برگزار می شود.
 
وی اضافه کرد: این مراسم در بجنورد بعد از نماز مغرب و عشا روز پانزدهم مهر ماه، در شیروان از ساعت چهار عصر این روز، در اسفراین از ساعت چهار و نیم عصر و در جاجرم نیز پیش از اذان مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام سهرابی عنوان کرد: همایش پیوند آسمانی در مرکز استان خراسان شمالی با همکاری کانون ازدواج آسان این استان و با حضور شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی، خیرین، دانشجویان و دیگر اقشار مختلف مردم در محل شبستان فاطمة الزهرا(س) امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) این شهر، موسوم به معصوم زاده برگزار می شود.
 
گفتنی است، اول ذی الحجه؛ سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.
 
امسال با هدف گرامیداشت این روز در استان خراسان شمالی، علاوه بر برگزاری همایش های پیوند آسمانی در بقاع متبرکه، قرار است برای نخستین بار بزرگترین کیک استان به طول 10 متر و عرض یک متر و ارتفاع 80 سانتیمتر پخته شود.
 
این کیک به وزن 600 کیلوگرم بوده که با استفاده از چهار استادکار و 15 وردست قنادی به مدت سه روز در یکی از کارگاه های شیرینی پزی بجنورد آماده می‌شود.
 
گفته شده برای پخت این کیک 250 کیلو خامه، 120 کیلو آرد، 60 شانه تخم مرغ و 40 کیلو شکر به کار می‌رود.
 
البته علاوه بر این برنامه ها، مراسم های دیگری نیز در 15 مهر ماه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در استان خراسان شمالی برگزار می شود./9314/ت302/ب
ارسال نظرات