۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۸۶۶۰۵

کتاب امید و رسانه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب امید و رسانه با رویکرد پژوهشی در مبانی، ابعاد و راهبردهای امیدآفرینی اجتماعی در رسانه ملی از سوی پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به انتشار رسید.
کتاب اميد و رسانه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، کتاب امید و رسانه با رویکرد پژوهشی در مبانی، ابعاد و راهبردهای امیدآفرینی اجتماعی در رسانه ملی منتشر شد.

 

این کتاب به قلم سیدمجید امامی و حسین مهربانی فر در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

 

این کتاب مشتمل بر پنج: فصل اصلی کلیات، ادبیات پژوهش و چارچوب نظری، داده های پژوهش، راهبردها و سیاست ها و نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد است.

 

زیرساخت ها و بسترهای امید، برجسته سازی، روان­شناسی امید، سرمایه اجتماعی، نظریه اقتدارگرا، نظریه رسانه های آزاد، الگوی کمونیستی، الگوی رسانه توسعه بخش، موانع امید و امیدواری، بایدها و نبایدها، نظریه تأثیر پیام های ارتباطی و مهدویت و انتظار از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

 

امیدواری(به خدا، زمانه و جامعه)، سرمایه ای فردی و اجتماعی و از مهمترین ارکان حرکت، سرزندگی، نشاط و فعالیت در زندگی است. این کتاب سعی کرده پس از ترسیم ابعاد مفهومی و نظری امید در نظریه اجتماعی مدرن، به واکاوی دلالت های دینی در این خصوص بپردازد و شبکه معنایی منسجمی را در حوزه امید و امیدآفرینی طراحی کند.

 

آنگاه با کمک گفتار پژوهشی صاحب نظران و استفاده از مدل های برنامه ریزی فرهنگی – ارتباطی به پیشنهاد مجموعه ای از سیاست ها و راهبردهای قابل پیگیری توسط سازمان صدا و سیما بپردازد تا راهنمای ماموریت خطیر رسانه در دهه پیشرفت و عدالت در راستای زیرساخت تحول باشد./998/د102/ق

ارسال نظرات