۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۸۷۴۴۰
حجت الاسلام حسناتی:

حق بودن مذهب تشیع تنها با بیان منطقی قابل اثبات است نه با فحاشی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد با بیان این که مذهب تشیع تنها با بیان منطقی قابل اثبات است نه با فحاشی به دشمنان حضرت علی(ع)، گفت: این یکی از مهمترین حربه های دشمن برای به جان هم انداختن مسلمانان شده است که به اسم توحید روزانه چندین شیعه را به شهادت می رسانند.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به این که عید غدیر، عید تمام عالم بشریت است، گفت: 18 ذی الحجه روز اکمال دین و تمام نمودن نعمت و علنی شدن خلیفه و جانشین بعد از پیامبر(ص) است که در حضور 120 هزار نفر جمعیت به عنوان شاهدان این اتفاق و بیان شدن در 200 مورد از کتب اهل سنت جای هیچ انکاری باقی نگذاشته است.

 

وی در بیان وظایف و مسؤولیت های امام گفت: امام مسؤول وحدت و انسجام بخشی امت اسلامی و بیان کردن روح توحید، تبیین دین و تفسیر قرآن و بیان احکام الهی در میان مردم را به عهده دارد و در مقابل تکلیف ما این است که نه تنها به برپایی شعائر با برگزاری جشن ها و مجالس بپردازیم، بلکه مهمتر از آن اندیشه، سخنان و اهداف امام و رسالت ائمه معصومین(ع) را مورد بازشناسی قرار دهیم.

 

حجت الاسلام حسناتی در مورد فحاشی نسبت به دیگر فرقه های اسلامی افزود: حق بودن مذهب تشیع تنها با بیان منطقی قابل اثبات است نه با فحاشی به دشمنان حضرت علی(ع) و این یکی از مهمترین حربه های دشمن برای به جان هم انداختن مسلمانان شده است که به اسم توحید روزانه چندین شیعه را به شهادت می رسانند.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان داشت: سررشته این جنایات در مرحله اول استعمار انگلیس است که وهابیت را در جهان شکل داد و دیگر صهیونیست‌ها و سردمداران کفر که با وحشت از مرام و مسلک شیعه و برقرار شدن عدل حضرت علی(ع) در جهان که با چشیده شدن طعم آن توسط مظلومان دیگر کسی تن به ظلم و ستم غرب نخواهد داد، به این جنایات پرداخته اند.

 

امام جمعه نجف آباد در بیان معنای غدیر خاطر نشان کرد: غدیر نمایش حکومت اسلامی که رسول خدا(ص) آن را فریاد زد که باید به دست امام علی(ع) و فرزندانش امامت پیاده شود و شهادت ائمه نیز تنها برای تشریع روح لااله الاالله که همان ولایت است، بوده که به گفته امام رضا(ع) که فرمودند «من شرط توحید هستم».

  

حجت الاسلام حسناتی به کار بردن منطق علمی را مهمترین کار در جهت جلوگیری از تفرقه دانست و افزود: برای این که بازیچه دست دشمنان و تفرقه اندازی های آنها قرار نگیریم، باید در محافل علمی به تبیین دین و جایگاه آن به صورت منطقی بپردازیم، چنان که رهبر معظم در بیانات امسال برای حجاج به همین دو نکته را متذکر شدند که یک استحکام وحدت امت اسلامی و دیگری حرام اعلام کردن فحاشی نسبت به فرقه و مقدسات دیگر مذاهب بوده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: از مصالح امت، هوشیاری در مقابل شیطنت های شرق و غربی است که با زیرکی در حال سرکوب کردن بیداری شکل گرفته در جهان اسلام هستند و اسلام هیچ گاه کوتاه آمدن در برابر ذلت را نمی پذیرد و این خط قرمزی برای مسلمانان و هر جا تشیع رشد کرده است، به خاطر عزت و هر جا شکست خورده به خاطر طمع و زیر بار ذلت رفتن بوده است.

 

نماینده ولی فقیه آنانی را که به اسم حق و حقوق ملت ها در سازمان های مختلف هستند را تنها دولت های قدرتمند ظالمی و فاجری دانست که با داشتن حق وتو برای داشتن حق اربابی کل دنیا و بهتر حکومت کردن بر ملت ها این سازمان را تشکیل داده اند، در حالی که سازمان ملل باید براساس سخنان حضرت علی(ع) و نامه ایشان به مالک اشتر بنیان نهاده شود.

 

وی در ادامه مباحث هفته های قبل پیرامون راه هایی محبوب شدن خدا در نزد انسان، بیان کرد: خارج کردن حب دنیا که پست ترین جای عالم است، مهمترین راه برای محبوب خدا شدن است و آن هم دنیایی که پلکان رسیدن انسان به آخرت است با اسارت در آن هیچ گاه به آخرت واقعی نخواهیم رسید.

 

حجت الاسلام حسناتی پیرامون ویژگی های دنیایی که ائمه(ع) به آن سفارش کرده اند، افزود: کسب و کاری که روح توحید در آن نباشد و تنها حب به دنیا باشد، هیچ گاه با آخرت هم سو نیست و آن پرداختن به دنیایی سفارش شده که کسب کننده رزق حلال مانند مجاهد فی سبیل الله، عرقی ریختن در کار حلال مانند خون شهید و بی خوابی در دل شب و خدمت به خلق خدا سبب گریان نشدن چشمان در قیامت است و این اعمال همه خالی از حب به دنیا است.

 

وی در این باره به سخنی از امام صادق(ع) اشاره کرده و بیان داشت: هر کس صبح از خواب برخیزد و تا شب همه هم و غم اش دنیا باشد، بداند که تا ابد فقیر و بدبخت خواهد بود و دچار انواع سردرگمی ها و اضطراب ها در زندگی اش می شود و آن که هم و غم اش آخرت باشد، غنی و بی نیاز عالم خواهد شد که جز به خداوند به هیچ کس محتاج نمی شود.

 

امام جمعه نجف آباد با بیان میلاد باسعادت امام هادی(ع) در این هفته عنوان کرد: بر هر مسلمانی است که با الگو گرفتن از ائمه که در سخت ترین شرایط و با وجود زندان و حصر و بودن در اردوگاه های دشمن باز به بیان معارف حقه اسلام می پرداختند.

 

وی در ادامه افزود: هفته بهداشت روانی و هم چنین شهادت امید امام(ره) حاج آقا مصطفی که نمونه کاملی در تمام زمینه های علمی در دوران خود بودند از دیگر مناسبت های این هفته است./939/ پ202/ع

 

 

ارسال نظرات