۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۶۳۰

مرکل علیه اسراییل

خبرگزاری رسا ـ آنگلا مرکل پس از دیدار با محمود عباس، در جمع خبرنگاران گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که در رابطه با خانه‌سازی‌ها خودداری نشان دهد.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در حالی که گزارش‌ها از افزایش 70 درصدی ساخت و ساز یهودی‌نشین‌ها در کرانه باختری حکایت دارد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از رژیم صهیونیستی خواست، از ادامه این روند خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم مرکل پس از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در جمع خبرنگاران گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که در رابطه با خانه‌سازی‌ها خودداری نشان دهد.

درخواست خانم مرکل از رژیم اسرائیل در شرایطی مطرح می‌شود که گروه غیردولتی "صلح اکنون" که متشکل از صهیونیست های شهرک نشین هستند اعلام کرد، دولت اسرائیل در نیمه نخست سال 2013 روند شهرک سازی در کرانه باختری را به نسبت مدت زمان مشابه در سال قبل تا 70 درصد افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، تعداد ساختمان هایی که صهیونیست ها در کرانه باختری و از جمله اورشلیم شرقی طی شش ماه اول سال 2013 ساخته  1708 واحد است؛ در حالی که در نیمه نخست سال گذشته 995 خانه جدید در این منطقه ساخته شده بود.

این ساخت‌وسازها اعتراض مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی را نیز به همراه داشته است، چنان‌ چه محمود عباس در کنفرانس خبری مشترک خود با آنگلا مرکل، از آن به عنوان اقدامی غیرقانونی نام برد و از رژیم صهیونیستی خواست که این اقدامات را متوقف سازد.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، ساختمان‌سازی در سرزمین‌هایی که اسرائیل طی جنگ شش روزه 1967 اشغال کرد بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و این مسئله یکی از مهم‌ترین مسائل مورد اختلاف میان رژیم اسرائیل و فلسطینی‌هاست. با این وجود آمریکا همواره از شهرک سازی این رژیم حمایت کرده است و بیانیه های سازمان ملل در این خصوص را وتو می کند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات