۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۸۷۶۶۲
رییس ستاد دهه غدیر کشور:

دهه غدیر تجلی همه حقایق علوی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که دهه غدیر تجلی همه حقایق علوی در بروز فردی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تقویت جایگاه این دهه بهره گیریم و همان طور که دهه عاشورا با حضور پر شور مردم امروز جهانی شده است در جهت جهانی شدن دهه غدیر نیز تلاش کنیم.
حجت الاسلام نظري، رييس ستاد دهه غدير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور پیش از ظهر امروز در جشن ویژه دهه غدیر در سالن اجتماعات هلال احمر استان با اشاره به این که حضور در مجالس دهه غدیر از الطاف خفیه حضرت حق است، گفت: دهه غدیر یک سنت غیر مترقبه و تحفه ای است که به جامعه شیعه ارزانی شده است.

 

وی با بیان این که غدیر شناسنامه شیعه است، افزود: اگر شیعه می خواهد در جامعه شناسانده شود عنوان آن باید غدیری باشد.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که خادمان دهه غدیر در سایه سار ولایت امیرالمؤمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در چند سال اخیر با رهنمودها و استعانت مراجع و علما در خطه مازندران دهه غدیر را پایه گذاری کردند، ادامه داد: امروز این دهه با همت آیت الله نظری خادم الشریعه از شهر ساری بین المللی شده است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که مازندران سبق تشیع دارد، خاطرنشان کرد: مازندران در چهار قرن قبل شیق تشیع را قبول کرد و نخستین فرهنگ شکوفایی دهه غدیر را برای جامعه بشریت به ارمغان آورده است.

 

وی با اشاره به این که ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور فعالیت خود را از ساری آغاز کرد، افزود: در سال های گذشته کنگره غدیر و انسجام اسلامی و همچنین دو سال قبل همایش معنوی غدیر در مشهد مقدس و سال گذشته نیز اجلاس بین المللی دهه غدیر و استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام نظری همچنین به برگزاری نشست هم اندیشی تخصصی جهانی شدن دهه غدیر با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در ساری اشاره کرد و افزود: جشن امروز نیز استمرار نشست تخصصی جهانی شدن دهه غدیر است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور به محورهای عمومی این نشست اشاره کرد و گفت: جهانی شدن دهه غدیر بر مبانی اصول دین، منطق، تمدن، نگرشی بر وصایای پیامبر رحمت(ص) درباره غدیر، بررسی واقعه غدیر خم در روایات و احادیث به نقل از فریقین، شیوه و الگوی غدیر در زعامت و رهبری و مفهوم  ولایت فقیه و غدیر عامل اصلی وحدت در جامعه عقلانیت از جمله مهم ترین مباحث است.

 

حجت الاسلام نظری، پیروی از غدیر و تأثیر آن در بیداری اسلامی، اثرگذاری خطبه غدیر از منظر بیداری اسلامی، غدیر حکومت صالحان، فرهنگ سازی دهه غدیر(چگونه دهه غدیر را جهانی کنیم) و طبرستان دیار علویان مهد تشیع( ساری شهر ولایت مدار) را از جمله مهم ترین محورهای اختصاصی نشست تخصصی هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر اعلام کرد.

 

وی با بیان این که دهه غدیر تجلی همه حقایق علوی در بروز فردی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تقویت جایگاه این دهه بهره گیریم و همان طور که دهه عاشورا با حضور پر شور مردم امروز جهانی شده است در جهت جهانی شدن دهه غدیر نیز تلاش کنیم.

 

وی با بیان این که دهه غدیر سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است، خاطرنشان کرد: دهه غدیر یعنی بروز ذاتی مکنونات خلقت بر محور اصیل انسانیت بر مبنای ولایت و امامت علی و فرزندانش تا وجود مقدس خاتم الاوصیاء حضرت مهدی موعود(عج) است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که سبک ملی جهانی شدن دهه غدیر از آرمان های این دهه است، ادامه داد: دهه غدیر و مدیران نظام، دهه غدیر و دانشگاهیان، دهه غدیر و گسترش ولایت فقیه در نظام اسلامی، دهه غدیر و امامت و مسائل عصر حاضر، دهه غدیر و الگوی زیست مسلمانی، دهه غدیر و رسانه های غدیری از جمله مباحث و برنامه هایی است که در از سوی ستاد دهه غدیر کشور دنبال خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات