۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۸۷۶۶۸
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری:

انقلاب اسلامی ایران شعاعی از فرهنگ غدیر است/ جریان تکفیری به شیعه و سنی رحم نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که شعاعی از غدیر در ایران تابید و انقلابی به این عظمت به وجود آورد، گفت: غدیر منشأ وحدت و انسجام اسلامی است.
حجت الاسلام مروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام احمد مروی، مسؤول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، امروز در جشن ویژه دهه غدیر در سالن اجتماعات هلال احمر استان در ساری با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، گفت: تأکید خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام در خصوص غدیر نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم حضرت علی(ع) را به خوبی معرفی کرده است، افزود: قرآن و سیره پیامبر گرامی اسلام فضایل، شخصیت و کمالات نخستین امام همام را برای مردم به خوبی بیان کرده است.

 

حجت الاسلام مروی با بیان این که واقعه غدیر سبب اکمال دین و اتمام نعمت شد، ادامه داد: برای هیچ واجبی تا این حد تأکید نشده است و این بر اهمیت مسأله غدیر تأکید دارد.

 

وی با بیان این که برخی فکر می کردند پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام پرونده اسلام و تبلغ دین بسته می شود، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام با معرفی حضرت علی(ع) خط بطلانی بر توهمات و خیال پردازی های مخالفان کشیدند.

 

حجت الاسلام مروی با اشاره به این که خطبه غدیر مغفول مانده است، گفت: باید خطبه غدیر بیشتر مورد توجه قرار گیرد چون از اهمیت بسیار والایی در جامعه اسلامی برخوردار است.

 

وی معرفی امام علی(ع) از سوی پیامبر گرامی اسلام به عنوان جانشین خود در واقعه غدیر خم را نظام سازی برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: پیامبر نظام سازی کرد تا اسلام باقی بماند.

 

معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: غدیر اهمیت آن به این است که پیامبر اسلام نظام سازی کرد و به مردم الگو داد که حضرت علی(ع) حاکم، امیر، ولی، مولا و رهبر جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام مروی افزود: آنهایی که دل خوش کرده بودند که با رحلت پیامبر اسلام بساط قرآن، اسلام، وحی و توحید برچیده خواهد شد تلاش های آنها با اقدام پیامبر گرامی اسلام شکست خورد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه تنها 70 روز نگذشت که این امر مهم که به عنوان مهم ترین موضوع اسلامی که ضامن بقای اسلام بود مورد توجه قرار نگرفت و به دلیل برخی هوای نفس ها، مقام، ریاست و زعامت این مهم ترین یادگار پیامبر گرامی اسلامی نادیده گرفته و منزوی شد.

 

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: اگر جامعه پس از پیامبر اسلام تحت زعامت و تربیت امام علی(ع) قرار می گرفت امروز وضعیت جامعه اسلامی این گونه نبود.

 

وی با بیان این که شعاعی از غدیر در ایران تابید و انقلابی به این عظمت به وجود آورد، گفت:  انقلاب اسلامی ایران شعاعی از غدیر است و این ملت را از ذلت به قله عظمت و عزت رساند.

 

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: اگر امروز شعاعی از غدیر به هر کشور اسلامی بتابد وضع مسلمانان این گونه نخواهد بود که دو میلیون یهودی از گوشه کنار دنیا جمع شوند و نخستین قبله مسلمانان را اشغال کنند و بیش از یک میلیارد مسلمان جهان حریف اشغالگری این دو میلیون یهودی بی خانمان نشوند.

 

وی ادامه داد: تمدن، عزت و عظمتی که پیامبر گرامی اسلامی به مسلمانان آن روز داد توانست در برابر دو قدرت بزرگ جهانی آن روز بیاستد و آن دو قدرت بزرگ را شکست دهد.

 

حجت الاسلام مروی با بیان این که غدیر ضامن این استمرار بود و هست، تصریح کرد: امروز به برکت نعمت ولایت فقیه و تابشی که از شعات غدیر به جامعه اسلامی می تابد نظام اسلامی در جهان عزت و عظمت دارد.

 

معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این که شیعه در گذشته هویتی نداشت، ادامه داد: موفقیت و عظمت امروز شیعه در جهان به برکت انوار نورانی غدیر است.

 

حجت الاسلام مروی با بیان این که امروز شیعه شناسی به عنوان یک کرسی در دانشگاه های اسرائیل  و کشورهای اروپایی و آمریکا  تدریس می شود، خاطرنشان کرد: همه این ها به برکت غدیر است که باید در جهت حفظ آن تلاش کنیم.

 

وی بر ضرورت حفظ اتحاد و انسجام در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: مبادا غدیر را به گونه ای تفسیر کنیم که منشأ اختلاف، شقاق و بدبینی در صفوف امت اسلامی به وجود آید و این خلاف فلسفه غدیر است.

 

حجت الاسلام مروی با تأکید بر این که امروز اسلام بیش از هر  چیزی به اتحاد و وحدت نیاز دارد، تصریح کرد: اصول را بیان می کنیم و از مبانی اعتقادی خود نیز جانانه دفاع خواهیم کرد و در تاریخ نیز همین گونه بوده است.

 

وی با بیان این که باید از غدیر دفاع  و در جهت احیای آن گام برداریم و برای گسترش آن تلاش کنیم، ادامه داد: باید مراقب باشیم که غدیر منشأ وحدت و انسجام اسلامی باشد و نه بستری برای اختلاف و انشقاق شود.

 

معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که اختلاف امروز تنها دستور کاری است که روزی میز دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: اختلاف میان مردم، شیعه و سنی مهم ترین برنامه و تلاش دشمنان در جهت تضعیف جایگاه اسلام ناب است.

 

وی با اشاره به این که با بیان این که امروز جریان تکفیری و سلفی بلایی به جان امت اسلامی شده اند، گفت: این گروه های منحرف حتی به شیعه و سنی نیز رحم نمی کنند آنها آنقدر تلاش  و برنامه ریزی کردند که از خود مسلمانان نیروسازی کردند و علیه امت اسلامی به کار می گیرند.

 

وی با تأکید بر این که اهانت، توهین و دشنام دفاع از اسلام نیست، ادامه داد: باید همه توان خود در جهت وحدت و همدلی بکار گیریم.

 

حجت الاسلام مروی با بیان این که دشمن در داخل هیچ حربه ای علیه ملت ایران جز اختلاف ندارد، خاطرنشان کرد: هیچ حربه ای جز اختلاف کارآمد نیست و دشمنان نیز در این جهت برنامه ریزی و سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده و می دهند.

 

وی با بیان این که ما یک شاخص داریم و آن ولایت فقیه است، گفت: آن چیزی که در این 34 سال زمینه اقتدار و عظمت نظام اسلامی را در عرصه جهانی فراهم کرد و کشور را از گردنه های هولناک عبور دارد اتحاد و حدت تحت زعامت ولایت فقیه بوده است./950/پ202/س

ارسال نظرات