۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۸۸۲۴۶
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

مطالبات رهبری حافظ استقلال حوزه و تامین کننده نیازهای نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که حوزه باید به صورت یک‌پارچه حرکت کند تا به جایگاه اصلی خود برسد، از نگاه‌های تک بعدی به حوزه انتقاد کرد و گفت: نگاه صرف سنتی، نوین و حرکات انفرادی به صلاح حوزه نیست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با تبریک به مناسبت سومین سالگرد سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به قم، بر ضرورت تحقق مطالبات ایشان از حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسأله حوزه دیدگاه‌های بلند و ارزشمندی دارند و اگر این دیدگاه‌ها مورد توجه جدی مسؤولان حوزه قرار گیرد قطعا شکل نوین و سنتی حوزه‌ها به جایگاه اصلی خود می رسد.

 

وی ادامه داد: دیدگاه‌های رهبری به گونه‌ای است که جامع بین شکل دادن حوزه‌ها به صورت نوین و تأمین کننده و پاسخ دهنده نیازهای روز و در عین حال حافظ امور سنتی حوزه‌ها است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حوزه را نیازمند یک شتکیلات و سازماندهی قوی برای تحقق مطالبات رهبری دانست و اظهار کرد: حوزه با تشکیلات منظم و قوی می‌تواند نیاز‌های خود، کشور و جهان اسلام را پاسخگو باشد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که جایگاه علمی حوزه باید در حد اعلا باشد، افزود: مسائل اخلاقی، تهذیب و معنویت نیز باید در حوزه جدی گرفته شود و اگر این مسائل کم‌رنگ شود قطعا آسیب بزرگی به مجموعه حوزه وارد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این‌که اگر علم بخواهد در جامعه نقش آفرین باشد حتما نیازمند اخلاق، خودسازی و معنویت است، گفت: اگر بگوییم علم 20 درصد و اخلاق و تهذیب 80 درصد برای شخصی که می‌خواهد در حوزه نقش آفرین باشد مؤثر است خیلی بیجا نگفته‌ایم.

 

وی با اشاره به تلاش‌های مسؤولان و دست‌اندرکاران حوزه در جهت تحقق مطالبات رهبری، از آنها قدردانی و با تأکید بر این‌که فضای مطالبات نسبت به ارزش‌های حوزه باید گسترش پیدا کند، ابراز کرد: در بحث مطالبات رهبری نمره موفقی نمی توان به مسؤولان داد و باید با تلاش بیشتر، هم اندیشی و نزدیک کردن نظرها به یک‌دیگر در جهت تحقق هرچه بیشتر مطالبات گام برداشت.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مطالبات و گفتمان‌ها باید به طور گسترده نزد بزرگان حوزه مطرح شود تا ذهن‌ها به سوی ضرورت‌ها و واقعیت‌های حوزه سوق داده شود.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که حوزه باید به صورت یک‌پارچه حرکت کند تا به جایگاه اصلی خود برسد، از نگاه‌های تک بعدی به حوزه انتقاد کرد و گفت: نگاه صرف سنتی، نوین و حرکات انفرادی هرچند ممکن است به صورت مقطعی آثاری را ارائه دهد اما هیچ کدام از این موارد نمی تواند حوزه را به جایگاه اصلی خود برساند.

 

وی اختلاف دیدگاه‌ها را یکی از موانع تحقق مطالبات رهبری دانست و گفت:‌ از اختلاف دیدگاه‌ها، اصرارهای سنتی و تک روی‌ها نباید مأیوس شد بلکه با حرکت و تلاش بیشتر باید در جهت تحقق مطالبات گام برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خواستار تشکیل گروهی توانمند، متفکر و آشنا با ضرورت‌های حوزه برای تحقق هرچه بهتر مطالبات رهبری شد و اظهار کرد: هرچند در این باره جمع‌هایی تشکیل شده اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله فراوان است./927/ت302/ج

 

ارسال نظرات