۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۸۸۶۵۰
امام جمعه خوی:

آمریکا حتی به متحدان خود رحم نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به فضاحت بزرگ سیاسی آمریکا در جاسوسی از کشورهای اروپایی گفت: این موضوع موجب بی‌حیثیتی هر چه بیشتر آمریکا در جهان شد و نشان داد که آمریکا‌یی‌ها حتی به متحدان خود نیز رحم نمی کند.
حجت الاسلام شکوري رييس حوزه هاي علميه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه  با اشاره به فضاحت بزرگ سیاسی آمریکا در جاسوسی از کشورهای اروپایی اظهار داشت: این موضوع موجب بی حیثیتی هر چه بیشتر آمریکا در جهان شد که حتی به متحدان خود نیز رحم نمی کند.

 

وی گفت: بر اساس اظهارات ادوارد اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا تا کنون 125 میلیارد مکالمه تلفنی در جهان را شنود کرده است که در این زمینه بیشترین شنودها مربوط به کشورهای عربستان، اردن، عراق، مصر، ایران، افغانستان، هند و پاکستان است و در میان کشورهای اروپایی آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و هلند بیشترین آمار شنود را دارند.

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد:بر اساس همین اطلاعات آمریکا سه میلیارد مورد از شهروندان خودش شنود و جاسوسی کرده است.

 

تروریستها و حامیان هزینه جنایت سراوان را خواهند پرداخت

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به شهادت چهارده تن از مرزبانان جمهوری اسلامی توسط تروریستها در منطقه سراوان اظهار داشت: این حرکت مذبوحانه با پشتیبانی سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه جهت تفرقه افکنی مذهبی و خدشه دار کردن امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است این درحالی است که این اقدام موجب تعمیق اتحاد و همبستگی بیشتر مردم منطقه و عزم جدی مرزبانان ایران اسلامی برای مقابله با ضد انقلاب، اشرار و متجاوزین شده است.

 

وی هشدار داد: تروریستها و حامیان آنان بدانند که هزینه این جنایت را خواهند پرداخت.

 

شکستن ابهت آمریکا دستاورد تسخیر لانه جاسوسی

عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: شکسته شـدن ابـهـت ابـرقـدرتی آمـریـکـا، افـشا شدن فـعالیتهای جـاسوسی سفارتـخانه، لو رفتن جاسوسان و عـوامل داخلی آمـریـکا، بهم خوردن شبکه های جاسوسی آمریکا در منطقه و سقوط دولت موقت یعـنی پـل ارتـباطی آمـریکا از جمله دستاوردهای این اقدام شجاعانه دانشجویان خط امام بود.

 

مبارزه با کاپیتولاسیون علت تبعید امام (ره)

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سالگرد تبعید حضرت امام خمینی (ره) به کشور ترکیه تصریح کرد:علت اصلی تبعیدامام راحل، مبارزه حضرت امام با مصونیت قضایی آمریکاییان در ایران بود که این عمل زشت را به عنوان فروختن وطن و استقلال کشور معرفی کردند.

 

وی در ادامه گفت:مشخص شدن رژیم شاه به عنوان کانون فساد، نزوی شدن مبارزین محافظه کار و ملی گرا و حمله مستقیم امام به استعمارگران بین المللی از دستاوردهای مهم این بخش از مبارزه امام(ره) بود./936/پ202/ع

 

ارسال نظرات