۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۸۸۹۰۲
امام جمعه ایلام:

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایلام تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی به این نتیجه رسیده اند که یکی از ارکان اساسی انقلاب اسلامی ایران تأسی از نهضت سرخ حسینی(ع) بوده و بر این اساس برای تضعیف گرایش مردم به حضور در محافل عزاداری تلاش می کنند.
انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نهضت عاشورا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام و‌المسلمین محمدنقی لطفی، در گردهمایی بزرگ هیئت های مذهبی شهرستان آبدانان، اظهار کرد: فرهنگ عاشورا نقش مهمی در حفظ و و تداوم نظام و انقلاب اسلامی دارد.


وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برآیند نهضت عاشورا بوده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران با الگوگیری از پیام های این قیام خونین روند پیشرفتش شتاب بیشتری به خود گرفت.


امام جمعه ایلام، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی به این نتیجه رسیده اند که یکی از ارکان اساسی انقلاب اسلامی ایران تأسی از نهضت سرخ حسینی(ع) بوده و بر این اساس برای تضعیف گرایش مردم به حضور در محافل عزاداری تلاش می کنند.


حجت الاسلام و المسلمین لطفی، احیای دو فریضه ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین هدف قیام عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: احیاء امر به معروف و نهی از منکر موجب بقا و ماندگاری نظام اسلامی است و ماه محرم فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف در جامعه است.


وی، با تاکید بر کیفیت بخشی به آیین و محتوای آیین های عزاداری سالار شهیدان، ابراز کرد: مداحان و سخنرانان باید در محافل و مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان با بیان و تبیین درس ها و پیام های عاشورا برای آشنایی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با اهداف نهضت سرخ حسینی تلاش کنند.


امام جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی و اولویت برنامه های هیئت های مذهبی و عزاداری، معرفی و شناساندن قیام امام حسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر در بین آحاد جامعه است.


گفتنی است، تعداد90 هیئت مذهبی در ایام محرم مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) را در سطح شهرستان آبدانان برگزار می کنند./901/پ203/ب

ارسال نظرات