۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۸۹۰۲۸
به مناسبت ایام محرم؛

200 مبلغ به مناطق شهری و روستایی آذربایجان غربی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از اعزام 200 مبلغ به حسینیه ها و مساجد شهری و روستایی استان خبر داد.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: به مناسبت ماه محرم الحرام و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان، 200 مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام شدند.

 

وی 20 نفر از مبلغان را  اعزامی از قم و ما بقی را روحانیون بومی برشمرد و گفت: کلاس های درس طلاب سطوح عالی، پایه های هفت تا ده تعطیل شده است تا این طلاب نیز بتوانند در این ماه به امر تبلیغ بپردازند.

 

حجت الاسلام مقدم اظهارکرد: مبلغان ضمن برپایی نماز جماعت در راستای اهداف قیام امام حسین (ع)، درس های عاشورا، جایگاه ولایت و رهبری در حکومت اسلامی و مسائل روز سخنرانی خواهند کرد.

 

وی از برپایی ایستگاههای پاسخگویی به سؤالات شرعی با حضور طلاب جوان در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: در ارومیه چهار ایستگاه در خیابان های اصلی و هسته مرکزی شهر دایر شده است.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برنامه های ویژه مدارس علمیه استان در دهه اول محرم اعلام کرد: قرائت زیارت عاشورا بعد از نماز ظهر و شام، سخنرانی و مراسم عزاداری در شب های محرم از جمله این برنامه هاست.

 

وی اضافه کرد: در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه از ساعت 20 مراسم عزاداری با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی آغاز می شود.

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه به برنامه های گروه تبلیغی منتظران مصلح اشاره و تصریح کرد: اعضای این گروه تبلیغی شامل 40 نفر روحانی برادر و 30 نفر از خوهران است که ضمن حضور در مساجد و حسینیه های روستاها و مناطق محروم شهر، با برپایی ایستگاههای پرسش و پاسخ در سطح شهر پاسخگوی سوالات دینی و رفع شبهات هستند.

 

به گفته حجت الاسلام مقدم، اعزام بیش از 60 نفر از طلاب به مدارس آذربایجان غربی از دیگر برنامه های تبلیغی حوزه های علمیه استان در ایان محرم الحرام است.

 

وی ادامه داد: این مبلغان به مدت یک هفته از ساعت هفت صبح تا ظهر در مدارس حضور داشته و به تبیین فلسفه و واقعیت های عاشورا می پردازند.

 

حجت الاسلام مقدم در پایان گفت: با توجه به حضور دائمی روحانیت در مدارس امین استان برنامه های ویژه ای نیز برای اجرا در این مدارس پیش بینی شده است./936/ت302/س

ارسال نظرات