۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۸۹۰۶۵

پاکستان موشک کروز را آزمایش کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی ارتش پاکستان: ساخت موشک هاتف 9 باعث تقویت و توانایی بیشتر پاکستان در زمینه سلاح های بازدارنده و امنیت ملی می شود.
پاکستان موشک کروز را آزمايش کرد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی در گزارشی از آزمایش موشکی پاکستان خبر داد.


گفتنی است ارتش پاکستان امروز سه‌شنبه یک موشک کوتاه برد بالستیک با نام هاتف 9 از سری موشک های نصر را با موفقیت آزمایش کرده است.


بخش روابط عمومی خدمات دولتی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که موشک هاتف 9 با قابلیت حمل سلاح های جنگی، قابلیت هدف قرار دادن اهدافی را تا برد 60 کیلومتری و با دقت بسیار بالا دارد. پرتاب این موشک از یک موشک انداز چندگانه صورت گرفته است.


سخنگوی ارتش پاکستان همچنین اعلام کرد؛ تولید و ساخت موشک هاتف 9 باعث تقویت و توانایی بیشتر پاکستان در زمینه سلاح های بازدارنده و امنیت ملی می شود.


گفته می شود که هاتف 9 به فناوری مدرن و مطابق با سیستم های دیجیتال برای حمل کلاهک هسته ای مجهز می باشد.


رسانه های پاکستان در این باره نوشتند: آزمایش موشک های کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته ای توسط پاکستان، علاوه بر نمایش قدرت به معنای بازدارندگی در برابر تهدیداتی است که آمریکایی ها از آن با عنوان حمله یکجانبه به خاک پاکستان یاد می کنند./1415/1409/ح

ارسال نظرات