۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۱۳۳
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

یاری رساندن دین سبب ماندگاری حرکت امام حسین شد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) بر ضرورت درس آموزی از واقعه کربلا تأکید کرد و گفت: آنچه امام حسین(ع) از ابتدا تا انتها انجام دادند برای یاری دین خدا بود، از این رو ماندگار شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره بصیرت مسؤولان استانی نیروی انتظامی قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: از روزی که نیروی انتظامی شکل گرفت، هر روز بر اقتدار و نظم آن افزوده شده و خدمات نیروی انتظامی مورد رضایت مردم است.
وی با اشاره به داستان حماسه کربلا، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) از ابتدای حرکت تا انتها مجموعه‌ای از فضائل، معارف و کمالاتی که یک انسان در دین می‌تواند احراز کند را هم خودشان عمل کردند و هم به نمایش گذاشتند.
امام جمعه قم با بیان این‌که برخی از فعالیت‌ها تنها جنبه نمایشی دارد، ابراز کرد: برخی از حرکت‌ها در کنار جنبه نمایشی جنبه عملی هم دارد؛ حرکت امام حسین(ع) دارای دو جنبه عملی و ماندگاری بود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تأکید کرد: یکی از درس‌های حرکت امام حسین(ع) به سمت کربلا این بود که انسان وقتی نمی‌تواند در وطن فعالیت کند به جای دیگری منتقل ‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که انسان گاهی باید مهم را فدای اهم کند، اظهار داشت: گاهی مواقع انسان در مسیری قرار می‌گیرد که با انتخاب خود می‌تواند راه درست‌تر را انتخاب کند.
وی با اشاره به رفتار ائمه اطهار(ع) با مردم، گفت: انسان باید طوری با مردم برخورد کند که همیشه راه برگشت وجود داشته باشد.
امام جمعه قم با بیان این‌که انسان باید خصلت‌های مثبت وجود خود را شناسایی کند و در صدد رشد آنها برآید، افزود: حرّ دارای ویژگی‌های مثبتی بود از این رو در مواجهه با امام حسین(ع) آن ویژگی‌ها به کمکش آمد و او را نجات داد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) بر ضرورت درس آموزی از واقعه کربلا تأکید کرد و گفت: آنچه امام حسین(ع) از ابتدا تا انتها انجام دادند برای یاری دین خدا بود، از این رو ماندگار شد./927/پ202/ج
ارسال نظرات