۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۴۰۴

اخراج کارمندان مسلمان از شرکت پست آمریکایی به دلیل اقامه نماز

خبرگزاری رسا ـ یکی از بزرگترین شرکت‎های‎ پست آمریکا 24 کارمند مسلمان خود را به دلیل خواندن نماز از کار اخراج کرد.
اخراج کارگران مسلمان شرکت پستي در آمريکا به دليل خواندن نماز
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کارمندان مسلمان شرکت پستی DHL Express که یکی از بزرگترین شرکت های پست آمریکا به شمار می رود به دلیل خواندن نماز از کار اخراج شدند.
 
به دنبال این اتفاق یکی از سازمان های مدافع حقوق مسلمانان در آمریکا با عنوان CAIR از شرکت پست آمریکایی به دادگاه این کشور شکایت کرد.
 
کارن دابدوب، مدیر اجرایی سازمان CAIR در سینسیناتی با صدور بیانیه ای در این ارتباط گفت: سازمان ما شرکت DHL Express را از وظایفی که به طورقانونی نسبت به مسلمانان دارد آگاه کرده و از مدیران آن خواست که امکانات لازم را برای کارگران مسلمان فراهم کند تا آنان بتوانند به راحتی به انجام امور دینی خود بپردازند.
 
وی در بیانیه خود افزود: اما شرکت DHL Express به جای تبعیت از قانون تصمیم گرفت که از تصمیم اشتباه خود در نقض حقوق شهروندی کارگران مسلمان دفاع کند.  
 
مسلمانان شرکت DHL Express از اوقات استراحت خود برای خواندن نمازهای واجب روزانه استفاده می کردند.  
 
این در حالی است که خواندن هر کدام از نمازهای واجب تنها 3 تا 5 دقیقه وقت کارگران مسلمان را در اوقات فراغت می گرفته و هیچ لطمه ای به مسوولیت های شغلی آنان وارد نمی کرده است.
 
ظاهرا مدیران شرکت پس از مطلع شدن از این که مسلمانان در اوقات استراحت خود به خواندن نمازهای واجب می پردازند تصمیم به کاهش زمان استراحت آنان گرفتند تا مانع از خواندن نماز از سوی آنان شوند.
 
24 کارگر مسلمان شرکت پستی DHL Express آمریکا که از این تصمیم ناراضی بودند در یکی از شیفت های شبانه خود دست از کار کشیده و همگی مشغول خواندن نماز می شوند و به همین دلیل نیز از شرکت اخراج می شوند.
 
کارن دابدوب، مدیر اجرایی سازمان CAIR در سینسیناتی که از سازمان های مدافع حقوق مسلمانان در آمریکا است می گوید که مسلمانان تنها به دلیل دست زدن به عملی که حق قانونی آنان بوده است اخراج شده اند.
 
این سازمان مدافع حقوق مسلمانان با برگزاری یک کنفرانس خبری از تصمیم خود برای ارائه شکایتی به کمیسیون فرصت های برابر شغلی آمریکا از سوی 24 کارگر مسلمان اخراج شده خبر داد. 
 
به گفته وکلای مسلمان، اقدام شرکت پستی آمریکایی ناقض قانون حقوق مدنی آمریکا است که شرکت ها را از اعمال تبعیض علیه اشخاص به دلیل دین و مذهبی که به آن معتقد هستند منع می کند.
 
قانون حقوق مدنی آمریکا همچنین شرکت های این کشور را ملزم می کند که امکانات مناسبی برای انجام اعمال مذهبی کارکنانشان فراهم کنند.
 
سازمان اسلامی CAIR پیش از این نیز موفق به حل پرونده های بسیاری در آمریکا شده است که همگی مربوط به اخراج از محل کار به علت خواندن نماز بوده است.
 
این سازمان دفترچه راهنمایی با عنوان "راهنمای اعمال دینی مسلمانان، ویژه کارفرمایان" منتشر کرده تا به مدیران شرکت های آمریکایی کمک کند که درک بهتری از اسلام و مسلمانان پیدا کنند./990/ب903/د
ارسال نظرات