۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۸۹۷۶۰
خطیب جمعه خوی مطرح کرد:

بازسازی فکری جامعه اسلامی رسالت امام زین العابدین

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: امام زین العابدین(ع) پس از قیام عاشورا بازسازی فکری و فرهنگی جامعه اسلامی را بزرگترین رسالت خود می دانست که در قالب دعاهای صحیفه سجادیه ارائه کرده است.
سيد رضي موسوي شکوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالگرد شهادت امام زین العابدین(ع) با تشریح علل قیام نکردن آن امام در برابر بنی امیه اظهار داشت: بعد از قیام عاشورا منـافـق و دو چهـره بـودن مــردم، عافیت طلبی و مصلحت اندیشی آنان، بی وفائی مردم نسبت به امـامان خـود، ترس و وحشت آنان از جنگ با بنی امیه، ضعیـف بـودن ایـمان و اعتـقادات دیـنی آنان مشخص شد بنابراین امام زین العابدین(ع) بازسازی فکری و فرهنگی جامعه اسلامی را بزرگترین رسالت خود دانست که در قالب دعاهای صحیفه سجادیه ارائه کرده است.

 

قیام های جهان اسلام علیه مستکبران متأثر از قیام حسینی

رییس شورای فرهنگ عمومی خوی با ارائه تحلیلی جامع از آثار و برکات حماسه عاشورا اعلام کرد: با فاصله کوتاهی از وقوع حماسه عاشورا قیام های متعددی از ناحیه مسلمانان بویژه شیعیان اهل بیت(ع) بوجود آمد که می توان به قـیام توّابـین کوفـه، قیـام مخـتار ثـقـفی، شورش مردم مدینه، قیام زید بـن علـی اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در طول سـه قـرن اول تا سـوم تعـداد 218 نفر از علویان درمنـاطق مـختلف کشـور پهناور آن روز دست به قیام و جنگ مسلحانه علیه ستمگران زدند.

 

اسارت آل الله ننگ ابدی بر دامن بنی امیه

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اسیری بردن اهل بیت ابا عبدالله(ع) و گرداندن آنان در بیابان ها، شهرها و روستاها را ننگ ابدی و پاک نشدنی بر دامن بنی امیه برشمرد و ادامه داد: هرزگی هایی که بنی امیه در این جریان از خود نشان داد در هیچ کدام از جنگ های بشریت اتفاق نیفتاده بود.

 

وی غارت کردن خیمه ها، کشتن کودکان، لگد مال کردن جنازه شهدا، غارت اموال اسرا، آتش زدن خیمه های ابا عبدالله(ع) را از جمله اقدامات بی رحمانه بنی امیه با اهل بیت (ع) برشمرد.

 

سوسنگرد در اوج مظلومیت رزمندگان آزاد شد

حجت الاسلام شکوری در ادامه خطبه با تبریک سالگرد آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی به سبب خیانت بنی صدر رییس جمهور وقت، این شهر مرزی به اشغال حزب بعث در آمد.

 

وی گفت: سپاه پاسداران انـقلاب اسلامى وارتش جمهـورى اسلامى و گـروه‏هاى نامنـظم شهـید چمران در بیست و هشتم شهریورماه سال 1360، از شمال و جنوب جاده حمیدیه پیشروى خود را شروع و سـرانجـام در روز 26 آبـان شهـر سوسـنگـرد آزاد شد.

 

 به گفته حجت الاسلام موسوی، این عملیات با فرماندهى مستقیم مقام معظم رهبـری مدظله و شهید چمران با موفقیت تمام به پایان رسید و شهرسوسنگرد براى همیشه آزاد شد.

 

 وی ادامه داد: در عین حال باید گفت سوسنگرد در اوج مظلومیت رزمندگان اسلام و دستور مستقیم حضرت امام ره آزاد شد./936/پ202/ی

ارسال نظرات