۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۹۰۳۰۵
سیاستمدار و تحلیلگر لبنانی:

دولت آمریکا در حال تلاش برای نابودی جهان اسلام از درون است

خبرگزاری رسا ـ سیاستمدار و تحلیلگر لبنانی با انتقاد از دخالت‎ قدرت‎های خارجی در منطقه خاورمیانه گفت که دولت آمریکا تلاش می‎کند جهان اسلام را از درون نابود ساخته و اسلام آمریکایی را جایگزین آن سازد.
تروريست هاي سوري
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نسیب حطیط، سیاستمدار و تحلیلگر لبنانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی و با اشاره به نقش آمریکا در ناآرامی های منطقه گفت که دولت آمریکا تلاش می کند تا جهان اسلام را از درون نابود کرده و اسلام آمریکایی که تنها پوسته ای ظاهری از دین واقعی اسلام را در خود دارد، جایگزین آن سازد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا اجازه می دهد دولت سوریه در جنگ با تروریست ها خارجی برنده شود پاسخ داد: مسلما آمریکا اجازه نمی دهد، اما تروریست ها نیز نمی توانند برنده میدان باشند.
 
نسیب حطیط در مورد سناریوهای آینده جنگ سوریه خاطرنشان کرد: از دیدگاه واقع گرایانه آمریکا مجبور است که خود را با وضعیت جدید جهانی منطبق سازد، آنها باید بپذیرند که دیگر تنها اربابان دنیا نیستند.
 
کارشناس و سیاستمدار لبنانی افزود: با این حال آمریکایی ها به راحتی تسلیم نمی شوند، زمانی نیز که مجبور به ترک میدان شوند به طور حتم شروع به آتش افروزی دیگری کرده و به جنگ علیه روسیه و ایران که با مواضع آمریکا مخالف هستند می پردازند.
 
نسیب حطیط در پاسخ به این ادعای مخالفان دولت سوریه که اثری از مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در لبنان وجود ندارد تاکید کرد: در هر خانه ای در لبنان مقاومت علیه اسرائیل وجود دارد. حداقل یک نفر از اعضای هر خانواده لبنانی مسلح و آماده نبرد با اسرائیل است.
 
وی گفت: مقاومت در برابر اسرائیل تنها مقاومت مسلحانه نیست، بلکه راه های اقتصادی و فرهنگی نیز برای مقابله با فشار جهانی و حفظ سنت های اسلامی در برابر این فشارها وجود دارد.
 
کارشناس و سیاستمدار لبنانی افزود: سیاست های آمریکا و اسرائیل در سوریه با شکست مواجه شده و به همین علت آنها سعی دارند بر آتش اختلافات میان سنی ها و شیعیان دامن بزنند.
 
نسیب حطیط در مورد نقش حزب الله در سوریه نیز گفت: بحران سوریه دو مرحله دارد. مرحله نخست زمانی آغاز شد که برخی از مردم سوریه به اعتراض علیه رژیم حاکم در کشورشان پرداختند. حزب الله لبنان در آن زمان به عنوان یک متوازن کننده قدرت عمل کرده و دولت سوریه را مجاب کرد که آزادی های بیشتری در اختیار مخالفان قرار دهد.
 
وی افزود: حزب الله در آزادی زندانیان سیاسی در سوریه نقش فعالی ایفا کرده و به مدت حدودا 18 ماه دست به هیچ گونه عملیات نظامی در سوریه نزد.
 
کارشناس و سیاستمدار لبنانی تاکید کرد: مرحله دوم بحران سوریه زمانی آغاز شد که دولت آمریکا تصمیم گرفت که بشار اسد را برکنار کرده و یک رژیم جدید در عراق به روی کار بیاورد تا بدین ترتیب به تضعیف محور مقاومت علیه اسرائیل در منطقه بپردازد، در اینجا بود که حزب الله مجبور شد در مقابل چنین تهدید جدیدی دست به مقابله بزند.
 
نسیب حطیط با اشاره به تصمیم آمریکا برای جایگزین ساختن اسلام آمریکایی با دین حقیقی و حمایت از افراطیون سلفی خاطرنشان کرد: اسلام آمریکایی مانند صهیونیسم مسیحی ساختگی بوده و احکامی مانند جهاد نکاح که از سوی پیروان این گونه اسلام مطرح می شود به خوبی ثابت می کند که این دین هیچ ربطی به اسلام حقیقی ندارد./990/ب901/د
ارسال نظرات