۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۹۰۳۵۵
امام جمعه خوی:

ترور و انفجار استراتژی استکبار در منطقه خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی و عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امروز ترور و انفجار در نوع کشورهای اسلامی منطقه به استراتژی استکبار تبدیل شده است.
امام جمعه خوي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های این هفته نماز جمعه با محکوم کردن اقدامات تروریستی عوامل استکبار در لبنان و تسلیت شهادت 25 نفر از مردم بی گناه از جمله رایزن فرهنگی ایران، اظهار داشت: امروز ترور و انفجار در نوع کشورهای اسلامی منطقه به استراتژی استکبار تبدیل شده است.

 

وی در ادامه جلوگیری از رشد و توسعه بیداری اسلامی، سرکوب مقاومت در منطقه، ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، به وجود آوردن کمربند امنیتی برای اسرائیل، حفاظت از منافع نامشروع خود در خاورمیانه را از جمله اهداف استکبار از این ناامنی ها برشمرد.

 

مواضع قاطع ولی امر مسلمین استکبار را به انفعال کشاند

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سخنرانی مهم و تاریخی مقام معظم رهبری در همایش 50 هزار نفری فرماندهان بسیج کشور گفت: ولی امر مسلمین در این سخنرانی سرنوشت ساز نوع مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی مبتلابه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

 

وی تصریح کرد: تبیین نقش و رسالت بسیج، نرمش قهرمانانه، انرژی هسته ای، تأکید بر اصول و خطوط قرمز، حمایت از گروه مذاکره کننده، پاسخ کوبنده به تهدیدات نظامی آمریکا، تشریح جنایات استکبار بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح جهان در واقع مواظع قاطع مقام معظم رهبری در همایش فرماندهان بسیج کشور بود که استکبار جهانی را به انفعال کشاند.

 

شاخصه های تفکر و اندیشه بسیجی

 

خطیب جمعه خوی با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: حراست و حفاظت از تفکر و اندیشه بسیجی رسالت آحاد جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه پـیـونـد نـاگسسـتنـی بـا ولایـت، اخـلاص و ایـمـان بـه خـداونـد، حـریـت و آزادی در عـبودیـت، عدالـت خـواهـی هـمه جـانـبه، استکبار ستیزی تـوأم بـا بصیـرت، شـهـادت طـلبـی عـاشـقـانـه، خود گذشتگی و ایـثار کـریمانـه، زهد، قناعت، تواضع و صمیمیت، پیروی و اطاعت آگاهانه از ولی امر را از جمله شاخصه های تفکر بسیجی برشمرد.

 

معیارهای رفاقت و دوستی از نظر اسلام

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان با توصیه نمازگزاران به رعایت معیارهای تقوی و ترس از عقوبت الهی، موضوع اخلاقی رفاقت و دوستی را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: ایجاد ارتباط دوستی با دیگران یکی از مباحث مهم اخلاقی و اجتماعی است و با توجه به نقش اساسی آن در سرنوشت انسانها ،در آیات و روایات اصول و معیارهایی برای آن مطرح شده است.

 

وی ضرورت تناسب در دوستی ها، لزوم اجتناب از رفاقت با افراد ناباب، ضرورت آزمایش دوست، رعایت حدود و مرزهای دوستی، پرهیز از دوستی با غیر مسلمانان، رعایت حقوق دوستان و فواید دوستی با انسان های پرهیزگار و دانشمند را از موارد مطرح شده برای دوستیابی اعلام کرد./936/پ202/ب

ارسال نظرات