۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۱۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پایه های قدرت نظام اسلامی، اقتدار علمی حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که پایه های قدرت نظام اسلامی، اقتدار علمی حوزه و دانشگاه است، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور از اقتدار علمی خوبی برخورداند.
حجت الاسلام يعقوبي خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز این استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به 27 آذر؛ سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه سبب اقتدار کشور شده است.
وی با بیان این که حوزه و دانشگاه دو بال برای پرواز، دو پایه برای پویایی، دو رکن برای سازندگی و دو عامل برای توسعه و پیشرفت کشور و تعالی نظام اسلامی هستند، عنوان کرد: اقتدار واقعی کشور زمانی حاصل می شود که پایه های این قدرت بر اساس توان علمی باشد.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در زمان طاغوت دشمنان کشور می خواستند حوزه و دانشگاه را از یکدیگر جدا کنند چرا که می دانستند اگر حوزه و دانشگاه با هم باشند نمی توانند به اهداف استکباری و استعماری خود را در کشور دست یابند.
امام جمعه بجنورد با اشاره به این که البته در همان زمان هم بزرگانی چون شهید مطهری، بهشتی و مفتح از حوزه های علمیه به دانشگاه آمده و تدریس می کردند، اظهار کرد: اما در آن زمان بدنه حوزه با دانشگاه ارتباط و وحدت قابل قبولی نداشت.
وی اضافه کرد: اما امام خمینی(ره) چه در دوران مبارزه و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر ارتباط بین حوزه و دانشگاه تأکید داشتند و علاوه بر این که آن را امری مبارک می دانستند در اعلامیه های خود نیز بر آن تأکید کرده و این دو نهاد را در جهت حرکت درست راهنمایی می کردند.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی عنوان کرد: امام در یکی از سخنرانی های خود که به عنوان نوار گلایه شهرت یافت؛ هم از روحانیان و طلاب حوزه های علمیه و هم از دانشجویان و اساتید دانشگاه به دلیل فعالیت علیه یکدیگر انتقاد و گلایه کردند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی معتقد بودند که حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر می توانند کشور و نظام را بسازند و اگر بین این دو نهاد وحدت باشد، قدرت کشور در عرصه های مختلف افزایش می یابد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با بیان این که خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه با همدیگر در راستای پیشرفت و اعتلای کشور حرکت کرده اند، افزود: بر اساس رهنمون های مقام معظم رهبری پایه های اقتدار یک کشور، اقتدار علمی است و امروز به برکت انقلاب اسلامی هم حوزه های علمیه و هم دانشگاه از اقتدار علمی خوبی برخورداند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان بر حمایت بیش از پیش از نخبه های علمی حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید حمایت خود از این مغزهای متفکر کشور را بیشتر کنند و کمک کنند تا خلاقیت این نخبگان به منصه ظهور برسد./9314/پ201/س
ارسال نظرات