۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۹۲۲۲۶
آیت الله کعبی:

تحریم جدید علیه ایران نوعی عهدشکنی از سوی آمریکا است/ مسؤولان جدی تر برخورد کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا را برخلاف روح توافق ژنو، ظالمانه و نوعی عهدشکنی دانست و بر ضرورت برخورد جدی تر مسؤولان در قبال دولتمردان آمریکایی تاکید کرد.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی در گفت وگو با خبرگزاری رسا، در واکنش به وضع تحریم های جدید دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: این اقدام آمریکا بر خلاف روح توافق اولیه ژنو است.



وی با بیان این که تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بر خلاف حسن نیت، ظالمانه و نوعی عهدشکنی است، ابراز داشت: این کار تحت فشار صهیونیست ها صورت گرفته و آقای جان کری نیز گفته هر هفته درباره برنامه هسته ای ایران با نتانیاهو در تماس است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با تاکید بر این نکته که آمریکایی ها فاقد اراده سیاسی برای توافق جدی و پایان مساله هسته ای هستند، گفت: این اقدام آمریکا به عنوان یک نقض عهد باید با عکس العمل قاطع و جدی نظام روبرو شود.

 

وی بیان کرد: در مقابل این اقدام آمریکا و تا زمانی که آنها تجدید نظر نکنند تشکیل کمیسیون مشترک برای اجرایی کردن توافق ژنو لغو خواهد بود.

 

آیت الله کعبی رها کردن مذاکرات کارشناسان در وین را اقدامی انقلابی در اعتراض به وضع تحریم های جدید علیه ایران دانست و بیان داشت: این اقدام هیات کارشناسی ما کار درستی بود، این فشارها باید ادامه یابد تا رویه عهدشکنی آمریکا از بین برود.

 

عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که ملت ایران حق دارد به آمریکا بدبین و بی اعتماد باشد، ابراز داشت: نظام تا تحقق حقوق کامل هسته ای و رفع همه تحریم ها حاضر است در این چارچوب مذاکره کند.

 

وی اضافه کرد: اگر آنها تحریم های جدیدی علیه ایران وضع می کنند معلوم می شود اراده جدی برای این مساله ندارند و ما باید جدی تر با آنها برخورد کنیم. /924/ت302/ج

ارسال نظرات