۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۹۳۹۶۳
حجت الاسلام ارشاد خبر داد؛

صدور شناسنامه تصحیح الصلاة برای طلاب آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی از صدور شناسنامه تصحیح الصلاة برای طلاب تمام مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: طرح صدور شناسنامه تصحیح الصلاة برای بیش از یک هزار طلبه  که در حال حاضر در مدارس علمیه آذربایجان غربی مشغول فراگیری علوم دینی هستند، اجرا می شود.

 

وی با بیان این که مدت اجرای این طرح یک ماه است، گفت: در راستای اجرای این طرح اساتید خبره تجوید به مدارس علمیه اعزام شده اند تا با قرائت صحیح نماز، اشکالات احتمالی قرائت ارکان نماز طلاب را اصلاح کند.

 

حجت الاسلام ارشاد با تاکید بر این که نماز باید از سوی طلبه ها به درستی اقامه شود، خاطرنشان کرد: طلاب، ائمه جمعه و جماعات آینده هستند بنابراین باید بتوانند به درستی این فریضه الهی را به جا آورند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در این طرح ضمن تاکید بر صحیح خوانی نماز، بر صوت، لحن و زیبایی های قرائت نماز از سوی طلاب نیز پرداخته می شود.

 

وی در ادامه به جلسه معاونان تهذیب مدارس علمیه استان اشاره و اظهار کرد: این جلسه با دو دستور کار راهکارهای تقویت انگیزه طلاب و همچنین ارتقاء سطح قرآنی طلاب به میزبانی حوزه علمیه خوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام ارشاد طرح یک صفحه تلاوت قرآن قبل از هر واحد درسی، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستانی و استانی، صدور شناسنامه تصحیح الصلاة برای طلاب، طرح تلاوت نور بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء، ایجادفضای قرآنی در مدارس و آموزش های تخصصی صوت و لحن در مدارس را از مصوبات جلسه معاونان تهذیب مدارس علمیه استان در راستای تقویت برنامه های قرآنی در حوزه های علمیه برشمرد.

 

وی با بیان این که در راستای تقویت انگیزه طلاب مقرر شد کتابهای اخلاق در خصوص تبیین سیره و روش بزرگان دین و علماء در اختیار آنها قرار گیرد، اضافه کرد: القاء ساده زیستی، بازدید از حوزه های علمیه موفق، برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، حضور اساتید برجسته اخلاق در مدارس علمیه از دیگر موضوعاتی بود که معاونان تهذیب مدارس علمیه استان بر آنها تاکید کردند./936/ت302/ب

ارسال نظرات