۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۳۹۷۱
رحیم پور ازغدی:

واقف در توزیع رزق الهی مشارکت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رحیم‌پور ازغدی با اشاره به سخن امام کاظم(ع) در خصوص وقف گفت: امام کاظم(ع) می‌فرمایند تمام جهان وقف است، پیامبران بشر را از این توهم خارج کردند که بشر مالک جهان است ما در این عالم هیچ کاره هستیم و کل این جهان متعلق به خدا است که وقف بندگانش کرده است.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی در ادامه سومین همایش ملی «نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف» با بیان این‌که شان زنان جامعه از نظر دین اسلام شان بسیار بالایی است اظهار کرد: وقف فقط متعلق به مردان جامعه نیست و دین اسلام حق وقف را نیز به زنان داده است.

وی ادامه داد: دین اسلام بر خلاف سایر ادیان که یک نگاه مملوکی به زن دارند زن را نیز دارای مالکیت می‌دانند و می‌گوید زن می‌تواند در قدرت و ثروت با مرد تعاون و همکاری داشته باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به سوره نساء که در خصوص شأن و مقام زنان سخن گفته است، تصریح کرد: مردان نسبت به زنان مسئول هستند و زنان جامعه ما با وقف‌هایی که انجام می‌دهند شأن خود را بالاتر می‌برند و نباید فراموش کنیم که در وقف از آنچه که دوست داریم باید بگذریم.

رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به سخن امام کاظم(ع) در خصوص وقف گفت: امام کاظم(ع) می‌فرمایند تمام جهان وقف است، پیامبران بشر را از این توهم خارج کردند که بشر مالک جهان است ما در این عالم هیچ کاره هستیم و کل این جهان متعلق به خدا است که وقف بندگانش کرده است.

وی یادآور شد: تمام بندگان باید در وقف مطابق میل واقف عمل کنند و طبق آنچه او گفته زمین مدیریت شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از خصوصیات واقف این است که در توزیع این رزق الهی مشارکت می‌کند وقف یعنی عمومی سازی و از آن چیزی که دارد سایرین نیز استفاده کنند.

رحیم پور ازغدی اظهار کرد: کسانی که اهل انفاق و وقف هستند شکاف شخصیتی را در خود از بین می‌برند و باید بدانیم کسانی که وقف نمی‌کنند در زندگی خود دچار شکاف شخصیتی هستند.

وی در پایان گفت: در فرهنگ وقف نباید نگاه سکولاریستی داشته باشیم، طبق سخن پیامبر اسلام(ص) که از طرف خداوند به ما ابلاغ کرده است در وقف هر آنچه که باعث رشد معنوی، اخلاقی، اجتماعی و تربیت جامعه باشد وقف محسوب می‌شود ما باید با وقف کردن شکر خدا را به جای آوریم و وقف یک عبادت الهی محسوب می‌شود./9665/پ202/س

ارسال نظرات