۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۹۴۱۳۴
در پی تناقض گویی ایالات متحده درباره حضور ایران

کارشناس بی بی سی: کنفرانس ژنو2 اگر قرار است به جایی برسد بدون کمک ایران به جایی نخواهد رسید

خبرگزاری رسا ـ کارشناس بی بی سی: جان کری گفته است تصمیم نهایی برای حضور ایران در نشست ژنو 2 را سازمان ملل باید اتخاذ کند، در حالی که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل مدتها است که از حضور ایران در نشست ژنو حمایت می کند.
جان کري وزير امور خارجه آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی در گزارشی از تناقض گویی های آمریکا در خصوص حضور ایران در نشست ژنو 2 خبر داد.


در این گزارش آمده است، به نظر می رسد آمریکا برای اولین بار به ایفای نقش ایران در روند صلح سوریه روی خوش نشان داده است. جان کری وزیر خارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده است در یک نشست خبری گفت: حتی اگر ایران رسماً به کنفرانس صلح سوریه موسوم به ژنو 2 دعوت نشود می تواند در حاشیه این کنفرانس به دستیابی به صلح کمک کند.


علی صدر زاده تحلیلگر بی بی سی نیز با حضور در این برنامه در این خصوص گفت: جان کری گفته است که ایران می تواند در کنار کنفرانس بدون اینکه در سطح وزرا شرکت کند، یک نقش مهمی ایفا کند.

به قول بسیاری از خبرگزاری ها این دری است که جان کری برای ایران باز کرده است تا ایران بتواند در کنفرانس ژنو 2 شرکت کند. البته وی همچنین گفته است که مخالف حضور رسمی ایران در نشست ژنو است و این سخنان کری کاملا متناقض است.


تحلیل گری بی بی سی در ادامه برای اثبات تناقض گویی گفت: جان کری گفته است تصمیم نهایی برای حضور ایران در نشست ژنو 2 را سازمان ملل باید اتخاذ کند، در حالی که بانکی مون دبیر کل سازمان ملل مدتها است که از حضور ایران در نشست ژنو حمایت می کند.


صدر زاده در ادامه گفت: اگر آمریکا اعلام می کرد با حضور ایران در نشست ژنو 2 مواق است با مخالفت تعدادی از گروه های مخالف سوری مواجه می شد و برای اینکه از آنان حمایت کند این تصمیم را اتخاذ کرده است.


وی در ادامه اذعان کرد که آمریکا واقعیت ها را نیز دیده است، زیرا که این کنفرانس اگر قرار است به جایی برسد بدون کمک ایران به جایی نخواهد رسید./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات