۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۹۴۷۲۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

تقریب مذاهب باید حول محور محبت به اهل‌بیت شکل گیرد/ وحدت به معنای چشم پوشی از اصول نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تفرقه را یکی از خطرات جهان اسلام دانست و با تاکید بر دوری مسلمانان از هر گونه اختلاف و تفرقه، گفت: وحدت یکی از اصلی ترین اهداف پیروان دین اسلام است.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره امام صادق(ع) در آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت مسأله وحدت مسلمانان، گفت: وحدت یکی از اصلی ترین اهداف پیروان دین اسلام است.

وی تأکید کرد: وظیفه همه مسلمانان است که در جهت تحقق وحدت امت اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ثمرات وحدت امت اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از ثمرات مهم وحدت تبدیل شدن مسلمانان به امت واحده برای مقابله با دشمنان است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تفرقه را یکی از خطرات جهان اسلام دانست و اظهار کرد: قطعا اختلاف و درگیری در میان مسلمانان به شکست آنها می‌انجامد؛ اهل سنت و شیعه با هم مشکلی ندارند اما امروز وهابیت تکفیری فتوا بر قتل شیعیان صادر می‌کنند.

وی با بیان این‌که وحدت مسلمانان باید در برابر دشمنان اسلام باشد، گفت: وحدت به این معنا نیست که پیروان هر مذهب نتوانند بر اصول خود ایستادگی کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که اهل سنت نیز ائمه اطهار(ع) را دوست دارند، ابراز کرد: تقریب مذاهب باید حول محور محبت به اهل‌بیت(ع) شکل بگیرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به خدمات و تلاش‌های حضرت آیت‌الله بروجردی در زمینه وحدت مسلمانان، اظهار کرد: این مرجع بزرگوار به دنبال تشکیل امت واحده در میان مسلمانان بودند.

وی همچنین بیان کرد: امیدواریم برگزاری کنگره امام صادق(ع) که با میلاد پیامبر اسلام و میلاد امام صادق(ع) مقارن شده موجب خیر و برکت شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات