۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۹۴۸۸۴

آمادگی حرم حضرت معصومه برای ارائه خدمات اورژانسی به زائران

خبرگزاری رسا ـ آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با همکاری مراکز اورژانس قم، آمادگی خود برای خدمت‌ رسانی به زائران کریمه اهل‌بیت(ع) را اعلام کرد.
حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی نسب، مدیر اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم گفت: حرم کریمه اهل‌بیت(ع) همواره میزبان زائران و مجاوران این بارگاه نورانی بوده و خادمان آن نیز بر این خدمت همواره افتخار کرده‌اند.
وی با اشاره به عرصه‌های جدید پیش روی خادمان کریمه اهل‌بیت(ع) در خدمت‌رسانی به زائران این بارگاه نورانی افزود: آنچه در سال‌های اخیر در عرصه خدمت‌رسانی به زائران با آن روبرو شدیم، حجم گسترده حضور دلسوختگان و ارادتمندان در این بارگاه نورانی است که این حضور گسترده، همه روزه اقتضائاتی را در پیش روی خادمان قرار داده که از جمله این نیازها، خدمات پزشکی و اورژانسی به زائران است.
مدیر اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم ادامه داد:‌ درمانگاه کریمه اهل‌بیت(ع) در این راستا در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راه اندازی و طی شبانه روز، انواع خدمات پزشکی و درمانی را با دستگاه‌های پیشرفته به زائران و مجاوران این بارگاه نورانی ارائه می‌‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی حرم نیز با امکانات اورژانسی از سوی کارشناسان مربوطه در فضای داخلی حرم در این خدمت‌رسانی خادمان کریمه اهل بیت(ع) را یاری می‌کنند و در ایام خاص از جمله اعیاد و ایام سوگواری اهل‌بیت(ع) نیز تیم‌هایی از جمعیت هلال احمر در حرم مطهر مستقر هستند.
حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب با ابراز آمادگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در گسترش چنین خدماتی تصریح کرد: در کنار این خدمات ارائه شده، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) آماده است با همکاری مراکز خدمات‌دهی اورژانس مراکز فوریت‌های پزشکی و خدمات اورژانسی را در بخش‌های مختلف حرم حضرت فاطمه معصومه(س) راه اندازی کند.
وی در ادامه با ابراز تأسف از درگذشت یکی از زائران در حرم مطهر در هفته جاری در آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز داشت: متأسفانه، با توجه به در نظر گرفتن این تمهیدات، در روز شنبه، 21 دی ماه سال جاری، یکی از زائران کریمه اهل‌بیت(ع) در صحن امام رضا(ع) جان خود را از دست داد که سبب تأثر خادمان این بارگاه نورانی شد.
حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب در پایان افزود: خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت خدمت خانواده این مرحوم، مغفرت و شادی روح ایشان را از خداوند خواستار شدند./907/د102/ن
ارسال نظرات