۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۹۴۹۳۵
نماینده خبرگان رهبری:

تفرقه افکنان مذاهب اسلامی در راستای منافع استکبار جهانی گام بر می‌دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امت اسلامی با ایجاد حلقه عظیم وحدت اسلامی می‌تواند سد پولادین و محکمی در مقابل دسیسه‌های استکبار جهانی شکل دهد، کسانی که به دنبال ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی هستند را به حفظ وحدت و یکپارچگی توصیه کرد.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) از منادیان وحدت امت اسلامی هستند، گفت: پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) همواره در صدد وحدت و انسجام مسلمانان بوده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که منافع استکبار جهانی در ایجاد تفرقه میان امت اسلامی حاصل می‌شود، ابراز کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود به ایجاد تفرقه میان جوامع اسلامی و پرداختن به مسائل قومی و نژادی می‌پردازند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان با دامن زدن به اختلافات مذاهب اسلامی درصدد هستند تا جوامع اسلامی را از هم متلاشی کرده تا به آرزوهای خود برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به سیره ائمه اطهار(ع) در زمینه وحدت امت اسلامی، گفت: ائمه معصومان(ع) در سخت ترین شرایط حتی اگر با گذشتن از حقوق مسلم خودشان بود، حاضر به ایجاد شکاف در میان جامعه اسلامی نبودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید همواره امت اسلامی را به وحدت و انسجام در برار توطئه‌های استکبار جهانی دعوت می‌کنند، افزود: جای تأسف دارد که برخی از دوستان شاید در اثر غفلت و عدم توجه، برخی از مسائل انحرافی و اختلاف آمیز را مطرح کرده و به اختلافات دامن می‌زنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت وحدت امت اسلامی، کسانی که در داخل به دنبال تفرقه و ایجاد اختلاف در میان مذاهب اسلامی هستند را به حفظ وحدت و یکپارچگی توصیه کرد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) ابتکار بزرگی بود، همگان را به وحدت عملی توصیه کرد و گفت: وحدت با شعار، ایجاد همایش‌های ظاهری و کنفرانس‌های سوری به دست نمی‌آید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: امت اسلامی با ایجاد حلقه عظیم وحدت اسلامی می‌تواند سد پولادین و محکمی در مقابل دسیسه‌های استکبار جهانی شکل دهد./927/ت302/ج

ارسال نظرات