۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۹۴۹۷۸
عضو شورای عالی حوزه مطرح کرد؛

ضرورت مقابله با افراد تفرقه افکن در جهان اسلام/ وهابیت اصل اسلام را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که جلوی افراط گری‌ها و تندروی‌های برخی از گروه‌های منتسب به تشیع باید گرفته شود، گفت: همه باید در مسیر تعادل قرار بگیرند و دست واحدی در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی باشند.
حجت الاسلام والمسلمين غروي، عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که جهان اسلام با سرمایه‌های وسیع و گسترده خود در فرهنگ دینی جهان تأثیر ویژه‌ای گذاشته است، گفت: اگر اسلام نبود بسیاری از فرهنگ‌های دینی نیز آسیب می‌دید.

وی یکی از ویژگی‌های امت اسلامی را داشتن دشمنان مشترک دانست و ابراز کرد: دشمنان اسلام با اصل اسلام در جنگ و تضاد هستند از این رو امت اسلامی باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تکیه بر نقاط مشترک را یکی از راه‌های رسیدن به وحدت برشمرد و اظهار کرد: هرچند فرقه‌های اسلامی فراوان هستند اما خدا، قرآن، پیامبر و قبله آنها مشترک است از این رو باید با تشکیل قدرت واحد در برابر استکبار جهانی بایستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با تأکید بر این‌که وحدت به این معنا نیست که مذهب و اصول خود را کنار بگذاریم، افزود: در بحث‌های کلامی و علمی دیدگاه‌های مذاهب مختلف است و باید در فضایی آزاد و قابل قبول اختلافات مذهبی خود را به بحث و تبادل نظر علمی بگذاریم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه اهانت به مقدسات را یکی از عوامل ایجاد بدبینی و اختلافات مذهبی دانست و گفت: با تکیه بر مشترکات و احترام متقابل باید برای به دست آوردن وحدت امت اسلامی تلاش کرد.

وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم توهین به مقدسات مذاهب اسلامی، ابراز کرد:‌ این فتوا تأثیر فراوانی بر ایجاد وحدت در میان امت اسلامی دارد چون هر مذهبی مقدساتی دارد و نباید به این مقدسات اهانت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت پرهیز از افراط و تفریط‌ها در مسأله وحدت امت اسلامی تأکید کرد و افزود: امت اسلامی با شناخت دشمن اصلی خود و دوری از تعصبات می‌توانند به وحدت برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی جریان وهابیت تکفیری را بزرگ‌ترین خطر پیش روی جهان اسلام و وحدت مسلمانان دانست و گفت: وهابیت چهره اسلام  را خشن نشان داده و به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه بر ضرورت محکوم کردن کشورهای حامی وهابیت تأکید کرد و ابراز داشت: امروز کشورهایی برای ضربه زدن به مکتب تشیع به وهابیت کمک می‌کنند از این رو وظیفه علمای جهان اسلام است تا با آنها مقابله کرده و این اقدامات را محکوم کنند.

وی با بیان این‌که باید جلوی افراط گری‌ها و تندروی‌های برخی از گروه‌های منتسب به تشیع گرفته شود، گفت: همه باید در مسیر تعادل قرار بگیرند و دست واحدی در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی باشند./927/ت302/ج

ارسال نظرات