۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۹۵۲۶۹
خطیب جمعه اصفهان:

مخالفان وحدت از کینه دشمنان به اسلام غافل هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ضرورت وحدت گفت: متأسفانه برخی‌ها وحدت را مسخره می‌کنند و بر طبل تفرقه می‌کوبند در حالی که امروز دنیای اسلام در برابر صهیونیست‌ها نیاز به وحدت دارد.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و با اشاره به اهمیت و ضرورت وحدت گفت: متأسفانه برخی‌ها وحدت را مسخره می‌کنند و بر طبل تفرقه می‌کوبند در حالی که امروز دنیای اسلام در برابر صهیونیست‌ها نیاز به وحدت دارد.

وی خاطرنشان کرد: معنای هفته وحدت این نیست که ما شیعیان سنی بشویم، یا اهل سنت شیعه بشوند، بلکه آن نیاز به بحث جداگانه‌ای دارد، اگر قرار باشد، سنی شیعه شود با مباحثه و دلیل امکان می‌یابد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: وحدت شیعه و سنی یعنی این‌که در برابر دشمنان بزرگی که امروز مسلمانان دارند، باید وحدت بیابند، تا بتوانند در برابر آنان بایستند و قدرت و نیروی خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به این جمله از امام(ره) که مشکل عمده مسلمین مهجور قرار دادن قرآن و عمل نکردن اصل سیاسی اعتصام به حبل‌الله است، ابراز کرد: بعد از انقلاب حرکتی عظیم به سوی قرآن شروع شده است و نیروهای بسیار قرآنی تربیت شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: توجه به قرآن با این‌که نسبت به پیش بسیار بهتر شده است اما هنوز هم کم است زیرا آنتن‌ها ماهواره و کانال‌های فاسد و مفسد، این دجال زمانه، امروز بسیاری از خانه‌ها را اشغال کرده است.

تولد پیامبر سرآغاز فراگیر شدن اسلام در جهان است

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سیدمجتبی نواب صفوی، ابراز کرد: این شهید و همراهان وی انقلاب بزرگی انجام دادند و سرانجام هم به دست رژیم منحوس و کثیف پهلوی به اعدام محکوم شدند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌که روز اخلاق و مهرورزی است، ابراز کرد: الگوی مهرورزی و اخلاق خود رسول‌الله است، خداوند می‌فرماید پیامبر اسلام(ص) در رنج امت خود شریک بود، رئوف و مهربان بود و برای ما در پیامبر(ص) الگوی حسنه‌ای است.

وی همچنین در خطبه‌های اول با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) بنیان گذار مکتب اسلام و امام صادق(ع) بنیان‌گذار مذهب شیعه بوده‌اند، روز ولادت رسول اکرم(ص) روز مبارکی است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که روز ولادت پیامبر اکرم(ص) روز آغاز همه خوشبختی‌های بشر است، اظهار کرد: در روز ولادت پیامبر اکرم(ص) بت‌ها واژگون شدند، و آتش آتشکده فارس خاموش شد و چهارده کنگره از کاخ کسری ویران شد.

وی بیان کرد: ولادت پیامبر اکرم(ص) یعنی تولد انسانی که ریشه کفر و شرک را در دنیا می‌خشکاند و در جهان همه‌گیر می‌شود، ترس دنیا از اسلام و از جمهوری اسلامی به دلیل ساختن بمب نیست، بلکه به دلیل خاصیت فراگیری اسلام است.

هراس استکبار از پیشرفت اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی بیان کرد: ده هزار کلاهک هسته‌ای آمریکا و غرب در برابر آن چه که به ما می‌گویند می‌خواهیم به عنوان بمب بسازیم نیست، بلکه در واقع آنان از واژگونی کاخ کفر و استکبار توسط اسلام می‌هراسند.

وی با تأکید بر این‌که در احادیث وارد شده است که روزی خواهد آمد که از هر خانه‌ای ندای شهادت به پیامبر پیامبر(ص) به گوش می‌رسد، ابراز کرد: به همین دلیل روز ولادت پیامبر(ص) روز خوشبختی بشر و سعادت بشر است و در قرآن کریم به این امر تأکید شده است.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به نمونه‌ای از نعمت‌های خداوند درباره انسان اشاره و اظهار کرد: هر یک از سلولهای انسان یکی از نعمت‌های خداوند است، سلول‌های زنده که هر کدام از آن‌ها دارای شعور و فهم است.

وی با تأکید بر این‌که تنها نباید به جنبه مادی انسان توجه کرد، انسان را دارای دو جنبه گرایش به بدی و گرایش به خوبی دانست و ادامه داد: برخی می‌خواهند بین کار پیامبر اعظم(ص) و دستاوردهای دانشمندان مقایسه کنند، که این مقایسه نادرست است، زیرا ابتدا باید فرد دارای انسانیت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: کشور اسلامی پرچم اسلام را به دست گرفته و ارزش‌های اسلام را معرفی می‌کند و رهبر معظم انقلاب مدبر حکیم و پدری دلسوز و شجاع برای حفظ ارزش‌های اسلامی است./914/پ201/س

ارسال نظرات