۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۹۵۲۸۶
آیت الله علما:

تداوم اندیشه‌های امام راحل جهان اسلام را به وحدت می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: امام راحل با بینش سیاسی و دید وسیع جهانی بعد از انقلاب اسلامی منادی وحدت میان همه کشورها و ملت های جهان به ویژه مسلمانان شد.
حجت الاسلام و المسلمين علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه گفت: 54 کشور مسلمان با جمعیتی بیش از یک میلیارد ونیم و داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز می‌توانند قدرت قابل توجهی در جهان داشته باشند اما متأسفانه به دلیل نبود وحدت کافی امروز شاهد اختلاف نظر، درگیری و اوضاع نامناسب در برخی از کشورهای اسلامی هستیم.

 

وی ادامه داد: امام راحل با بینش سیاسی و دید وسیع جهانی بعد از انقلاب اسلامی منادی وحدت میان همه کشورها و ملت های جهان به ویژه مسلمانان شد و همه ما امروز موظف تداوم این راه هستیم.


آیت الله علما تأکید کرد: وجوه اشتراک زیادی میان شیعه و اهل سنت وجود دارد، به این امر توجه کنیم که همه مسلمانان در اصول دین با هم مشترک هستند، مسلمین دارای قبله واحد، کتاب آسمانی واحد و اظهار شهادتین به عنوان جوهر اصلی دین هستند که باید به این ریسمان ها چنگ زده و به فکر راه نجات و آرامش برای تمام مسلمانان باشند.

 

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: 17ربیع الاول میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) است، این جشن به همه بشریت تعلق دارد زیرا پیامبر اعظم(ص) آخرین رسول الهی برای تمام انسان ها است و ان شاء الله این عید فرخنده بر همه هفت میلیارد انسان روی کره زمین مبارک باشد.

 

وی به 27 دی ماه سال روز شهادت سید مهدی حکیم اشاره کرده و اظهار داشت: 70 نفر از اعضای خانواده آیت الله حکیم به دست صدام شهید شدند از خداوند متعال علو درجات این شهدا را خواستاریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، همچنین سال روز شهادت فدائیان اسلام از جمله شهیدان نواب صفوی، خلیل طهماسبی، واحدی و ذوالقدر در 27 دی که به جرم دفاع از اسلام توسط رژیم پهلوی تیرباران شدند را گرامی داشت.

 

آیت الله علما به روز غزه اشاره کرده و افزود: امروز ساکنان نوار غزه در وضع تأسف باری زندگی می کنند به طوری که رژیم غاصب صهیونیسم تمام راه های ارتباطی را بر این مردم مظلوم مسدود کرده و مانع رسیدن مواد غذایی و دارو به آن ها شده است به گونه ای که تنها یک راه باریک به سمت مصر وجود دارد.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: رعایت حجاب مسأله ای است که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است از بانوان استان تقاضا دارم که در انزار عمومی حجاب اسلامی را رعایت کنند زیرا بدحجابی عاملی است که با اسلام و احکام الهی منافات دارد./967/پ202/س

 

ارسال نظرات