۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۹۵۳۲۶
یکی از علمای بحرین:

ایران پرچمدار وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با تبریک به مناسبت هفته وحدت، ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) گفت: ایران پرچمدار وحدت بین مسلمانان است.
 آيت الله سيد عبدالله الغريفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) شهر قفول این کشور با تبریک ولادت رسول اکرم (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت گفت: در روز ولادت نبی اکرم (ص) دو قول وجود دارد که قول اول 12 ماه ربیع الاول و قول دوم 17 این ماه را ولادت این پیامبر عظیم الشان می‎داند.


وی هفته وحدت را ابتکار بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و عنوان داشت: ایران برای حل اختلافات مذهبی از 12 ماه ربیع الاول تا 17 این ماه را هفته وحدت عنوان کرده است. ایران پرچمدار وحدت اسلامی به شمار می آید.


این عالم بحرینی هفته وحدت را فرصتی خوب برای تقریب بین مذاهب دانست و تصریح کرد: در هفته وحدت دل‎‌های مومنان باید به یکدیگر نزدیک‎تر و اختلافات کنار گذاشته شود.


آیت الله غریفی ادامه داد: مسلمانان باید در این هفته، ریشه فتنه و نفاق را کنده و اجازه نفوذ را به آن ندهند.

 

وی به اقدامات دشمنان به خصوص تکفیری‎ها در ایجاد اختلاف و نفاق در بین مسلمانان اشاره کرد و بیان داشت: جریان‎های تکفیری با مباح دانستن جان، مال، خاک و ناموس مردم به انواع اقدامات جنایتکارانه علیه ملت‎های مظلوم و مقدسات دینی می پردازند.


این عالم بحرینی به بیان اهداف جریان‎های تکفیری در کشورهای منطقه پرداخت و ادامه داد: یکی از اصلی‎ترین اهداف جریان‎های تکفیری در انجام چنین اقدامات شنیعی علیه مردم مظلوم کشورهای منطقه ایجاد رعب و وحشت در بین ملت‎ها است.


وی افزود: آنان با سوء استفاده از نام اسلام به انواع جنایت‎ها دست می‎زنند. جریان‎های تکفیری هیچ درک و فهمی از دین و اسلام ندارند و فقط زبان خشونت و خونریزی را می‎فهمند.


آیت الله غریفی خاطر نشان ساخت: آیا چنین اقدامات شنیعی، اسلام حقیقی است؟ آیا این دین آسمانی است؟ آیا این دین مهربانی، عدل، حق، حقیقت و امنیت است؟ آیا این دین عزت و کرامت است؟


وی با اشاره به آیه 92 سوره انبیا گفت: هر کس چنین دین خشن و بدی را نشان بدهد از آن خارج شده و دروغگو است.


این عالم بحرینی همچنین به آیه 103 سوره آل‎عمران اشاره کرد و خواستار وحدت مسلمانان در سراسر نقاط جهان شد./994/ب902/د

ارسال نظرات