۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۹۵۳۷۳
حجت الاسلام انصاریان:

اخلاق حافظ ایمان و اعمال انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انصاریان اخلاق را از نکته های قابل تاکید در مجموعه روایات امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: متأسفانه این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است این درحالی است که ایمان با اخلاق ارزش پیدا می کند.
حجت الاسلام انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد فلسفه اخلاق و عرفان امروز در کنگره ملی امام صادق (ع) که در شهرستان خوی در حال برگزاری است، اظهار کرد: اخلاق از جمله نکات مورد تاکید مجموعه روایات امام صادق (ع) است که متاسفانه مغفول واقع شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اخلاق را کتاب عظیمی در دین اسلام خواند و گفت: دارا بودن کمالات نفسانی و دوری از رذایل نفسانی از ویژگی های اخلاق نیک است که انسان باید به آنها توجه کند.

حجت الاسلام انصاریان با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: "اخلاق سنگین ترین شیء در ترازوی آخرت انسان است"، گفت: خداوند تنها چیزی که به پیامبر در مورد ما سفارش کرده است اخلاق نیک است.

استاد فلسفه اخلاق و عرفان اظهار داشت: ساختمان ایمان و عمل در خطر است اگر اخلاق نباشد چراکه اخلاق قوی ترین سیم بوکسر است.

حجت الاسلام انصاریان با انتقاد از کتب روانشناسی و روانکاوی ترجمه شده خارجی گفت: روایات اخلاقی ما بهترین و دقیق ترین منابع روانکاری در عالم است، اما با این وجود در دانشگاههای کشور ایران اسلامی بیشتر کتابهای روانکاری خارجی مطالعه و تدریس می شود.

وی با اظهار این که بستر بیشتر مفاسد مردم در فقر است، اظهار داشت: کسی که اخلاق ندارد، ایمان ندارد و هر کس که آلوده به حسد باشد در بدن او آتش جهنم شعله ور است.

حجت الاسلام انصاریان تواضع و فروتنی را از ارزش های اخلاقی امام صادق (ع) خواند و افزود: باید اهل بیت را الگو و اسوه خود قرار دهیم تا در دامن غرب و کشورهای مسکتبر گرفتار نشویم.

وی در پایان با بیان این که ایمان با اخلاق ارزش پیدا می کند، گفت: اخلاق حافظ ایمان و اعمال انسان است.

گفتنی است، گنکره ملی امام صادق (ع) صبح امروز در شهرستان خوی آغاز به کار کرده است و در حال برگزاری است.

تا ساعاتی دیگر کنگره ملی امام صادق با معرفی و تجلیل از صاحبان برترین مقالات به کار خود پایان می دهد./936/پ
202/ب

ارسال نظرات