۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۹۶۳۷۲
نطق سالانه نتانیاهو؛

نطقی که خریدار ندارد

خبرگزاری رسا ـ آنچه نتانیاهو یک "خطای تاریخی" می‌خواند، از سوی رسانه‌های غربی "گامی تاریخی" نام گرفته است.
نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: توافق هسته‌ای با ایران به این کشور فرصت می‌دهد فناوری خود را برای دستیابی به بمب اتمی جلوتر ببرد.


به گزارش دویچه وله؛ بنیامین نتانیاهو که در یک کنفرانس امنیتی در تل‌آویو سخنرانی می کرد، گفت: توافق ژنو ایران را تنها شش هفته از جایی که بود عقب‌تر می‌برد و نه بیشتر. او اضافه کرد: آزمونی که باقی‌ مانده، رسیدن به یک توافق دائمی است که دستیابی به آن ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز خواهد داشت.


قابل ذکر است آنچه نتانیاهو یک "خطای تاریخی" می‌خواند، از سوی رسانه‌های غربی "گامی تاریخی" نام گرفته است. اولین قدم برای اجرای این توافق از هفته گذشته در 20 ژانویه برداشته شد. از جمله مفاد این توافق آزادسازی 2/ 4 میلیارد دلار دارایی ایران و تبدیل ذخیره اورانیوم 20درصدی است که به صورت گام به گام انجام می‌گیرد.


در همین حال باراک اوباما تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا اطمینان رژیم صهیونیستی را نسبت به اقدامات سیاسی خود جلب کند. وی به همین منظور در مطلبی این توافق را به مثابه "قطع مسیر ایران در رسیدن به بمب اتمی" دانسته است./1421/1409/ح

ارسال نظرات