۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۹۷۰۸۳
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی:

ایام الله دهه فجر فرصت ویژه‌ برای ترویج و تقویت فرهنگ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های سوم و چهارم را وظیفه نسل اول و دوم دانست و گفت: تاریخ هر ملتی هویت آن ملت را تشکیل می‌دهد، در تاریخ عبرت‌هایی وجود دارد که با عبرت‌ها می‌توانیم غفلت را از ذهن خود دور کنیم.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز پنج شنبه هفدهم بهمن ماه در جشن بزرگ انقلاب با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در سالن اجتماعات میثاق مصلای تهران برگزار شد، ایام الله دهه فجر را فرصت ویژه‌ای برای ترویج، تفسیر و تقویت فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.

وی انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های سوم و چهارم را وظیفه نسل اول و دوم دانست و بیان داشت: تاریخ هر ملتی هویت آن ملت را تشکیل می‌دهد، در تاریخ عبرت‌هایی وجود دارد که با عبرت‌ها می‌توانیم غفلت را از ذهن خود دور کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی ابراز داشت: در ایام فتنه 88، مسؤول دفتر آیت الله نوری همدانی با من تماس گفت و گفت ایشان گفتند من حاضرم به تهران بیایم و جلوی راهپیمایانی که مدافع انقلاب و ولایت هستند، حرکت کنم و در نمازجمعه رهبر معظم انقلاب شرکت کنم، این پیام را خدمت رهبر معظم انقلاب عرض کردم، ایشان تشکر کرده و فرمودند سلام مرا به ایشان برسانید و بگویید هنوز کار به آنجا نرسیده که همه نیروها را به صحنه بیاوریم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مناسب‌ها را بسترساز دانست و با اشاره به این‌که هر مقوله فکری و فرهنگی که بخواهد در ذهن انسان‌ها بنشیند، باید بستر ذهن مخاطب آماده باشد، افزود: این مناسبت‌ها هستند که به گوینده و اصحاب فکر و فرهنگ کمک می کنند تا ارزش فرهنگ در جان و ضمیر انسان‌ها قرار بگیرد.

وی تاریخ را منبع تجربه‌ها و یکی از گنجینه‌های تجربه بشری و ارزیابی کرد و با بیان این‌که انسان نیاز دارد تا از تجربه دیگران استفاده کند، گفت: بیان زیبایی‌های تاریخی به جامعه نشاط می‌بخشد، زیبایی‌هایی که مردم در مقطع انقلاب آفریدند باید بیان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تاریخ را از جهت دیگر بیانگر فداکاری‌ها و ایثارها و ازطرفی بیانگر نقاط ضعف جوامع بشری و یکی از معلمان بشری دانست و ابراز داشت: خواندن تاریخ فواید فراوانی دارد، نخستین فایده آن دست پیدا کردن به تجربیات گذشتگان است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این که تاریخ می‌تواند در کمال بشری نقش داشته باشد، آن را عامل اتصال انسان به گذشته ارزیابی کرد و گفت: ریشه یک ملت تاریخ آن ملت است، باید به تاریخ انقلاب توجه شود و باید آن را به خوبی بنویسیم و برای مردم بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی(ره) را بشناسیم، انقلاب را شناخته‌ایم، از طریق امام شناسی به انقلاب شناسی می‌رسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی ابراز داشت: علت این‌که در این مراسم از آیت‌الله نوری همدانی دعوت به‌عمل آوردیم، این بود که از لسان صدق و صادق انسان‌هایی همانند ایشان مسائل انقلاب را بشنویم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که این انقلاب از جوشش فیض فیضیه آغاز شد، بیان داشت: آیت‌الله نوری همدانی روشنگری و بصیرت افزایی داشتند و 9 دی از منزل ایشان در خیابان شهدای قم کوچه بیگدلی آغاز شد.

وی اظهار داشت: آیت‌الله نوری همدانی یکی از مراجع تقویت کننده ولی فقیه هستند که استان به استان میان مردم می‌روند و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را برای مردم بیان می کنند./956/

ارسال نظرات