۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۹۷۹۷۰
یکی از بستگان شهید آیت‌الله حکیم:

برپایی نحستین حکومت شیعی در عراق به برکت انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از بستگان شهید آیت‌الله حکیم در نخستین کنفرانس بین‌المللی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با بیان این‌که انقلاب اسلامی تأثیرات بسزایی در کشورهای همسایه به‌ویژه عراق داشت، برپایی حکومت شیعی در عراق را به برکت انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و گفت: شیعیان برای نخستین بار در تاریخ از سال 2005 در عراق در حال حکومت هستند.
صدور انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید باقر حکیم، از بستگان شهید آیت‌الله حکیم و از میهمانان و مدعو خارجی به نخستین کنفرانس بین‌المللی حماسه سیاسی(با رویکری بر تحولات خاورمیانه) و حماسه اقتصادی(با رویکردی بر مدیریت و حسابداری) صبح امروز جمعه بیست و پنجم بهمن ماه در این کنفرانس که به‌همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و سازمان بسیج دانشجویی در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی سیزدهم آبان تهران در حال برگزاری است، با اشاره به این‌که نخبگان نباید انقلاب اسلامی را مخصوص به خود بدانند، گفت: انقلاب اسلامی از ایران فراتر رفته است زیرا صدور انقلاب یک هفته پس پیروزی از آن در کشورهای همسایه آغاز شد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی تأثیرات بسزایی در کشورهای همسایه به‌ویژه عراق داشت، افزود: یک هفته پس از انقلاب اسلامی، حرکت‌های جهادی توسط حزب دعوه الاسلامی به رهبری شهید سید محمد باقر صدر در نجف آغاز شد.

حکیم ادامه داد: در پی آغاز حرکت‌های جهادی توسط حزب دعوه الاسلامی پوسترهای امام خمینی(ره) در نجف روز به روز افزایش یافت تا زمانی‌که صدام احساس خطر کرد و گفت شاه ایران اشتباه کرد و رهبر کشور را زنده گذاشت و انقلاب به ثمر نشست اما من این اشتباه را نمی‌کنم، اینجا بود که در آوریل سال 1980 سید محمد باقر حکیم، رهبر حرکت جهادی عراق توسط حزب بعث اعدام شد و خواهرش بنت الهدی صدر هم به شهادت رسید.

وی ابراز داشت: تا سال 1991 صدور انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد تا پس از جنگ کویت حرکت‌ها از استان جنوبی بصره آغاز و به چهارده استان کشیده شد و در آستانه به سرانجام رسیدن این انقلاب، متأسفانه پشتیبانی برخی کشورها از صدام این انقلاب را سرکوب کرد.

حکیم با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که ما صدور انقلاب را از جوانان می‌خواهیم، خاطرنشان ساخت: علم خود را وابسته به خود ندانید بلکه آن را فراملی بدانید، باید علم خود را به کشورهای اسلامی انتقال دهید و آن را بین‌المللی کنید.

وی برپایی حکومت شیعی در عراق را به برکت انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و اظهار داشت: شیعیان برای نخستین بار در تاریخ از سال 2005 در عراق در حال حکومت هستند./956/پ202/ج

ارسال نظرات