۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۹۸۰۲۰

ابراز نگرانی نماینده آیت الله سیستانی از مرگ شهروندان بر اثر اشتباه پزشکی

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی نسبت به مرگ شهروندان بر اثر اشتباه پزشکی ابراز نگرانی کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، به برخی از مشکلات عراق اشاره کرد و گفت: امروزه عراق با مشکلات و بحران‎های بسیاری دست و پنجه نرم می‎کند که یکی از آن مشکلات اشتباه‎های پزشکی است.


وی افزود: آمار مرگ و میر ناشی از اشتباه‎های پزشکی متوسط است و با آمارهای جهانی برابری می‎کند ولی مشکل آن هنگامی آغاز می‎شود که بیمار به علت اشتباه‎های پزشکی فوت می‎کند.


نماینده آیت الله سیستانی با انتقاد از تهدید پزشکان تصریح کرد: وقتی که بیماری فوت می‎کند خانواده متوفی که معمولا از سرمایه داران و یا شخصیت‎های کشوری است، دکتر را تهدید به مرگ می‎کنند که این مسأله مشکلی بسیار حاد را در جامعه ایجاد کرده است.


وی اتهام به دکتر را پیش از شناخت حقیقت، عملی ناپسند دانست و بیان داشت: هنگامی که خانواده‎ای می‎پندارد، اشتباه پزشکی مسبب فوت بیمار آن‎ها شده است قبل از تهدید و اقدام به اعمال نابخردانه باید گروهی حقیقت یابی تشکیل داد و از حقیقت اصلی پرده برداشت.


این عالم عراقی از مردم خواست که از عادت‎های نادرست گذشته دست بردارند و خاطرنشان ساخت: مردم عراق از عادت‎های نادرست گذشته که بر اساس راه‎های باطل به پیگری خواسته‎هایشان می‎پرداختند باید دوری کنند و عقل را حاکم امور و کارهای خود قرار دهند.


وی در ادامه سخنان خود به ضرورت توجه به محیط زیست در مناطق نفت خیز اشاره کرد و گفت: به حمد الله عراق کشوری نفت خیز و دارای ثروت‎های بسیاری است که اوج این منابع در بصره قرار دارد به همین سبب باید به محیط زیست و منابع آن توجه ویژه‎ای کرد.


نماینده آیت الله سیستانی اظهار داشت: به سبب عدم رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی، متاسفانه مشکلات، سرطان و بیماری‎های بسیاری در بصره مشاهده شده است که این مسأله ضرورت توجه مسؤولان به این نقطه از کشور را بسیار بیشتر می‎کند./994/ب902/د

ارسال نظرات