۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۸۰۵۰
اثر علامه مصباح یزدی؛

انتشار جلد دوم رساترین دادخواهی و روشنگری به مناسبت ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه از چاپ جلد دوم کتاب رساترین دادخواهی و روشنگری با زیر عنوان شرح خطبه زهرای مرضیه سلام الله علیها معروف به خطبه فدکیه به عنوان اثری از علامه مصباح یزدی پیش از ایام فاطمیه خبر داد.
رساترين دادخواهي و روشنگري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد روحانی، مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه با اشاره به جلد دوم کتاب رساترین دادخواهی و روشنگری، اظهار داشت: این کتاب دارای هشت بخش است که سه بخش اول آن در جلد نخست این کتاب است و جلد دوم این کتاب از بخش چهارم آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بخش چهارم آسیب‌شناسی جامعه اسلامی جلد دوم این کتاب دارای عنوان پس از درگذشت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است، گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها در کلام خود حضرت در این بخش مطرح شده و به طرح مباحثی مانند نام فاطمه زنده کننده فضائل فاطمه سلام الله علیها، ادامه‌دهنده راه مهربان‌ترین پیامبر و پاسبان ولایت می‌پردازد.

 

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه خاطرنشان کرد: فصل دوم بخش چهارم خدمات رسول خدا صلی الله علیه و آله از زبان حضرت فاطمه سلام الله علیها  است که مباحثی مانند فراموشی آفت علم، وجدان نعمتی برای هدایت و ‌روش‌شناسی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در آن تبیین می‌شود.

 

وی عنوان داشت: در فصل سوم فضائل امیر مومنان علیه السلام و رذائل دشمنانش مورد بحث قرار می‌گیرد و در فصل چهارم بخش چهارم تیغ نفاق بر پیکر امت اسلامی با زیرمجموعه‌های جولان نفاق و ماجرای سقیفه بنی ساعده مطرح می‌شود.

 

روحانی ادامه داد: فصل پنجم این بخش قرآن معیار حق و منبع قانون است و فصل ششم دارای عنوان توصیف ادیبانه فتنه از زبان حضرت فاطمه سلام الله علیها نام دارد که از سوار شدن بر مرکب خلافت تا حذف اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مهم‌ترین مبحث این فصل را تشکیل می‌دهد.

 

وی عنوان داشت: بخش پنجم دارای عنوان احتجاج‌های حضرت فاطمه سلام الله علیها است که احتجاج‌های آن حضرت پیش از ایراد خطبه فدکیه و به چالش کشیدن دلایل تصرف فدک در این بخش مطرح می‌شود.

 

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه تصریح کرد: بخش ششم دارای عنوان سخن حضرت فاطمه سلام الله علیها با گروه انصار است و عنوان بخش هفتم این کتاب را پاسخ ابوبکر به احتجاج حضرت فاطمه سلام الله علیها و اتمام حجت آن حضرت تشکیل می‌دهد.

 

وی ادامه داد: نویسنده در بخش هفتم به شگردهای شیطانی بر ضد حضرت فاطمه سلام الله علیها، ‌بررسی ادعای اجماع بر ضد حضرت فاطمه سلام الله علیها، نگاهی به آیات خطبه فدکیه،‌ فتنه خواندن ماجرای سقیفه،‌ حکم محرومیت حضرت فاطمه سلام الله علیها از ارث، حکم جاهلی و مخالف قرآن می‌پردازد.

 

روحانی یادآور شد: بخش هشتم دفاع حضرت فاطمه سلام الله علیها از ولایت در بستر بیماری است که شامل شکوه از نامردمی‌ها، ویژگی‌های حکومتی علی علیه السلام، تعجب حضرت فاطمه سلام الله علیها از انتخاب مردم، انذار پایانی و ماجرای سقیفه از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام است.

 

وی خاطرنشان کرد: این کتاب ادامه شرح خطبه نورانی حضرت فاطمه سلام الله علیها معروف به خطبه فدکیه به همراه شرح خطبه حضرت در بستر بیماری طرح شده که از 22 مرداد 89 مصادف با ماه رمضان تا 25 خرداد 90 توسط علامه مصباح یزدی در دفتر رهبری ایراد شده است.

 

کتاب رساترین دادخواهی و روشنگری با زیر عنوان شرح خطبه زهرای مرضیه سلام الله علیها اثر آیت‌الله مصباح یزدی است که جلد دوم آن در 328 صفحه، شمارگان 2 هزار عدد و قیمت 11 هزار تومان پیش از ایام فاطمیه وارد بازار نشر می‌شود./997/د102/ق

ارسال نظرات