۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۲۱۶

کتاب «تکفیر، خشونت و تروریسم» در مصر منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «تکفیر، خشونت و تروریسم» نوشته از علمای الازهر و عضو کمیته معرفی اسلام شورای عالی امور اسلامی مصر منتشر شد.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «تکفیر، خشونت و تروریسم» از سوی شیخ منصور الرفاعی عبید در سه باب و 221 صفحه تألیف و به کوشش مؤسسه انتشارات «قصور الثقافة» مصر منتشر شده است.


باب نخست این کتاب به مقوله تکفیر دیگران می‌پردازد و دارای چهار فصل است. باب دوم نیز موضوع خشونت را مورد بررسی قرار داده و پنج فصل دارد. باب سوم نیز به موضوع تروریسم پرداخته و دارای یک فصل است.


شیخ منصور الرفاعی عبید که یکی از شیوخ الازهر است که در سال 1961 میلادی از دانشکده اصول دین دانشگاه قاهره فارغ‌التحصیل شده است.


وی مناصب متعددی را تجربه کرده است که معاونت امور قرآن و مساجد وزارت اوقاف مصر آخرین فعالیت مدیریتی وی به شمار می‌آید.


شیخ منصور الرفاعی عبید درباره مسئله تکفیر و دلیل تألیف این کتاب اظهار داشت: مسئله تکفیر،‌ خشونت و تروریسم سه مسئله بسیار مهم است که من به دلیل اهمیت آن در جامعه امروزی، تحقیقات بسیاری در مورد آن انجام داده‌ام.


وی افزود: من در طی این تحقیقات به این نتیجه رسیدم که برخی از دلایل تکفیر و تروریسم،‌ بی‌سوادی دینی است زیرا غالباً فهم صحیحی از مسائل دینی وجود ندارد و مردم بیش از آنکه به فهم دین اهمیت دهند، خود را مشغول فیسبوک، ماهواره و اینترنت می‌کنند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات