۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۴۶۳
سید علی فضل الله:

مساجد پایگاه وحدت اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت از مساجد به عنوان پایگاه وحدت اسلامی یاد کرد و خاطر نشان ساخت که نباید مساجد را به مسجد شیعه و سنی تقسیم بندی کرد.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در مراسم افتتاح مسجدی در منطقه عین بسوار از مساجد به عنوان پایگاه وحدت اسلامی یاد کرد و گفت: برخی افراد و جریان ها با قتل، خشونت، انفجار و ذبح مردم درصدد مخدوش ساختن چهره مساجد هستند. ما نباید اجازه دهیم این افراد به خواسته های خود برسند و با استفاده از مساجد به تربیت نسل های آینده به دور از کینه و تعصب های بیجا بپردازیم.

 

وی از گسترش تروریسم و ناامنی در کشورهای اسلامی ابراز نگرانی کرد و افزود: رژیم صهیونیستی به شدت از این بحران ها در لبنان و جوامع اسلامی سود می برد. لبنانی ها باید با تعدیل گفتمان سیاسی و دینی و گشودگی در برابر مسائل جامعه به گام های عملی برای وحدت و پیشرفت دست یابند.

 

حجت الاسلام فضل الله با تأکید بر لزوم حمایت از نظامیان لبنانی، تصریح کرد: کشور در مرحله حساسی قرار دارد و باید با ایستادن در کنار نیروهای امنیتی به حمایت از آنان بپردازیم. ارتش به حمایت ملی و سیاسی همگانی نیازمند است تا وحدت داخلی حفظ شده و زندگی مسالمت آمیز همچنان در جریان باشد.

 

امام جمعه بیروت هدف قرار گرفتن نیروهای ارتش لبنان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که هدف قرار دادن ارتش به منزله جنایت علیه همه شهروندان لبنانی و امنیت و ثبات این کشور است.

 

وی مساجد را پایگاه تنوع مذهبی دانست و تأکید کرد: نباید چنین گفته شود که این مسجد به شیعیان تعلق دارد و آن مسجد از آن اهل تسنن است، مساجد به همه مسلمانان و مومنان تعلق دارد. مساجد از آن خداوند متعال هستند و به حزب و جریانی اختصاص ندارند./980/ب903/د

ارسال نظرات