۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۹۸۶۷۰

دیدار ائمه جمعه استان آذربایجان غربی با استاندار

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ارتباط و تعامل بیشتر با علما و بهره گیری از نظرات آنان در مسائل مختلف جامعه از سفارش های امام علی(ع) است، بنابراین از مسؤولان نیز انتظار می ‌رود که این مهم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
ديدار ائمه جمعه استان با استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه عصر امروز در دیدار ائمه جمعه استان با استاندار آذربایجان غربی ضمن تقدیر از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی به مسائل و مشکلات روحانیت در استان گفت: ارتباط و تعامل بیشتر با علماء و روحانیون و بهره گیری از نظرات آنان در مسائل مختلف جامعه از سفارشات امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر بود بنابراین از مسؤولان استان نیز انتظار می ‌رود که این مهم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین گفت: توسعه، ساماندهی و رسیدگی به وضعیت مصلی ها، حوزه های علمیه، دفاتر و بیوت ائمه جمعه استان از دیگر مسائلی است که انتظار می رود با حمایت و تدبیر مسؤولان استان اقدامات لازم در این زمینه ها انجام شود.
 
احیای سنگرهای نماز جمعه از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی است
 
حجت الاسلام سید محمد فخری، مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه در جامعه اسلامی گفت: یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی احیای سنگرهای نماز جمعه و برگزاری پرشور آن در شهرهای مختلف استان است.
 
وی در ادامه گزارشی از وضعیت مصلاها، حوزه های علمیه، دفاتر ائمه جمعه در استان ارائه کرد و خواستار توجه و مساعدت ویژه استاندار آذربایجان غربی در جهت رسیدگی به مشکلات فرهنگی در استان شد.
 
تقویت نهاد روحانیت از برنامه های مورد توجه استان است
 
قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیداربا اشاره به اهمیت وجود مدارس علوم دینی و حوزه های علمیه در استان گفت: تقویت نهاد روحانیت و ساماندهی و رسیدگی به مشکلات حوزه های علمیه، دفاتر و بیوت ائمه جمعه از مهمترین وظایف و برنامه های مورد توجه در استان است.
 
وی در ادامه با تاکید بر این که انتخاب مدیران و مسؤولان دراستان صرفا بر اساس توانمندی، صلاحیت و شایستگی است، افزود: از تمام مدیران استان انتظار می رود که تا آخرین لحظه مسؤولیت به وظایف، تکالیف و تعهدات خود در قبال مردم و نظام اسلامی به نحو احسن عمل کنند.
 
سعادت اضافه کرد: مدیران و مسؤولان در واقع نماینده نظام اسلامی و در برابر مردم پاسخگو هستند هستند بنابراین باید خدمت رسانی بهینه به مردم و توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان، فرصت خدمتگزاری در این نظام الهی را مغتنم شمارند.
 
استاندار آذربایجان غربی ارتقای وحدت و همدلی در استان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: همه مدیران، مسؤولان و روحانیون و همچنین مردم استان باید با حفظ اتحاد و همبستگی، مسیر توسعه، رشد و شکوفایی را در استان هموار سازند و دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذارند.
 
سعادت در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از فعالیت های انجام شده در استان و همچنین برنامه های استانداری آذربایجان غربی ارائه کرد و گفت: مسائل و مشکلات استان را اولویت بندی و با تامین اعتبارات لازم در راستای مرتفع نمودن آنها اقدام خواهیم کرد.
 
ائمه جمعه شهرستان ها نیز در این جلسه مطالب، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل مختلف مربوط به شهرستان خود ارائه کردند./936/پ202/س
ارسال نظرات