۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۹۹۱۰۷
عالم اهل‎تسنن لبنان:

تحولات سوریه را نمی‎توان انقلاب نامید

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن لبنان با اشاره به اینکه داعش و جبهه النصره از سوی غرب در کشورهای عربی گسترش یافته‎اند، تأکید کرد که تحولات سوریه را نه می‎توان انقلاب نامید و نه ارتباطی با اسلام و جهاد دارد.
ماهر حمود، از علماي اهل سنت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن و امام جماعت مسجد قدس شهر صیدای لبنان، رخدادهای کنونی در سوریه را به دور از انقلاب توصیف کرد و گفت: آنچه در سوریه رخ می دهد نه انقلاب است و تلاشی برای رسیدن به عدالت و حقوق بشر. این مسائل حتی به اسلام و جهاد نیز ارتباطی ندارند.

 

وی با اشاره به جنایت های شنیع مرتکب شده از سوی تروریست ها در سوریه، افزود: با وجود این جنایت ها مشاهده می کنیم که برخی از انقلاب در سوریه سخن می گویند و از حرصشان برای آزادی ملت و عدالت در سوریه دم می زنند.

 

شیخ ماهر حمود تصریح کرد: با وجود اینکه تحولات سوریه از سه سال پیش تاکنون کاملا روشن شده است، همچنان سخن درباره وجود نظامی خونین و مستبد در سوریه ادامه دارد. برای همگان آشکار شده است که می خواهند آشوب، تروریسم، تکفیر و ویرانی را جایگزین نظام کنونی کنند.

 

این عالم اهل تسنن از داعش و جبهه النصره به عنوان سوغات کشورهای غربی یاد کرد و ادامه داد: این اموال در حالی صرف تروریست ها می شود که آوارگان در وضع نامطلوبی بسر می برند. رژیم صهیونیستی که عامل اصلی بحران سوریه است نیز وارد عمل شده و نتانیاهو به دیدار تروریست های مجروحی می رود که از آنان به عنوان انقلابیان یاد می کند.

 

وی با اشاره به درمان تروریست های زخمی و اجرای آموزش های نظامی برای مسلحان در سرزمین های اشغالی، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از ادامه وضع کنونی در سوریه رضایت دارد و مطمئنا اگر یکی از دو جریان مورد نزاع در سوریه به پیروزی دست یابد این رژیم برای تغییر معادله وارد عمل خواهد شد.

 

شیخ ماهر حمود اظهار داشت: آمریکا، غرب و رژیم اشغالگر بر شکاف در ارتش، جدایی مسؤولان از نظام و پیوستن مردم به جمع به معارضان شرط بسته بودند، اما پس از اینکه ناکامی خود را در این نقشه دیدند به سراغ تروریست های مسلح رفته تا نظام بشار اسد را سرنگون سازند. هم اکنون نیز که ناتوانی تروریست ها را مشاهده می کنند به سراغ گزینه تخریب و ویرانی سوریه رفته اند.

 

امام مسجد قدس صیدا از انفجارهای تروریستی در برابر سفارت ایران در بیروت و همچنین ضاحیه جنوبی یاد کرد و گفت: فراموش نمی کنیم که شعبه دیگر به اصطلاح انقلابیان سوری در خیابان های ضاحیه جنوبی و در نزدیکی سفارتخانه ها و رایزنی های فرهنگی قرار دارد.

 

وی بر لزوم گنجاندن گزینه مقاومت در بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان تأکید کرد و افزود: رییس جمهور می خواست گزینه سرزمین، ملت و ارزشهای مشتکر را جایگزین مثلت ارتش، ملت و مقاومت کند، ولی در این امر ناکام ماند. وی به خوبی می داند که ارتش در برهه کنونی نمی تواند جایگزین مقاومت شود بلکه هر کدام به تکمیل یکدیگر می پردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات