۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۹۹۲۷۰
امام جمعه ارومیه:

توجه به آموزش معارف در سپاه سبب ارتقای معنوی پاسداران شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در سال های گذشته توجه ویژه ای به آموزش احکام اسلامی و مبانی قرآنی در سپاه پاسداران شده است به گونه ای که شاهد ارتقای معنوی و عرفانی کارکنان در این نهاد هستیم.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عصر امروز در دیدار با مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در رده های شهرستانی سپاه شهدا اظهار کرد: مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز به عنوان یکی از حساس ترین و معنوی ترین بخش های این مجموعه ارزش و جایگاه بسیاری در نزد مدیران و کارکنان سپاه دارد و مسؤولان این بخش باید قدر این نعمت بدانند.

 

 

وی خطاب به روحانیون شاغل در سپاه شهدا گفت: سپاه شهدا دارای جایگاه ویژه ای نزد مسؤولان و مردم است و روحانیون باید افتخار کنند که نزد سربازان امام حسین(ع) وظیفه خدمت به امام زمان(عج) را انجام دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرشی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه آموزش معارف دینی و احکام اسلامی در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در سال های گذشته توجه ویژه ای به آموزش احکام اسلامی و مبانی قرآنی در سپاه پاسداران شده است به گونه ای که ارتقای معنوی و عرفانی کارکنان در این نهاد  را شاهد هستیم.

 

خطیب جمعه ارومیه توجه به آموزش کتاب های پر محتوا و ارزشمند همچون نهج البلاغه را از دلایل موفقیت سپاه پاسداران در دوران انقلاب اسلامی اعلام کرد و یادآور شد: کتاب نهج البلاغه به عنوان دومین کتاب مقدس در نزد شیعیان جایگاه ویژه ای در میان پاسداران و کارکنان سپاه دارد.

 

کار مداحی با اتکا به منابع معتبر ارزش پیدا می کند

 

گفتنی است، پیش از ظهر امروز نیز امام جمعه ارومیه با گروهی از جامعه مداحان آذربایجان غربی دیدار داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در این دیدار اظهار کرد:  کار مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با اتکا به منابع دینی معتبر ارزش پیدا می کند و باید در این راستا، مداحان به آموزه های تاریخی و دینی مسلط باشند.

 

وی با بیان این که  مداحی در رثای ائمه اطهار(ع) ارزشمندترین کار است ، مداحان را به آشنایی هرچه بیشتر با زوایای زندگی پربار ائمه اطهار(ع) و مطالعه دقیق در این خصوص توصیه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر بهره بردن مداحان از منابع غنی شیعی اظهار کرد: تربیت مداحان جدید و جوان نیز باید در دستور کار جدی مدیران این حوزه قرار گیرد تا بتوانیم این هنر فرهنگی و معنوی را نسل به نسل انتقال دهیم./936/پ202/س

ارسال نظرات