۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۹۹۵۵۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند روحیه جهادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بیان برخی اظهارات ساختارشکنانه و زیر سؤال بردن نهادهای قانونی کشور در نشست اصلاح طلبان در همدان، نسبت به عبور از خطوط قرمز و ارائه و اجرای تدبیرهای شیطانی زیر سایه شعار تدبیر و امید دولت یازدهم، هشدار داد.
حجت الاسلام يعقوبي نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری نشستی تحت عنوان «راهکارهای تدبیر و امید در کشور» که چندی پیش در همدان برگزار شد؛ از بیان اظهارات ساختارشکنانه در این نشست به شدت انتقاد کرد.

 

وی اظهار کرد: متأسفانه در ماه های اخیر در کشور، بعضی افراد که آفتاب تازه به آنها خورده و از مخفیگاه خود بیرون آمده اند؛ گمان کرده اند اساس کشور زیر و رو شده و همان حرف هایی را تکرار می کنند که سال های گذشته هاشم آقاجری در دولت اصلاحات مطرح کرد و دین و دیانت و مرجعیت را زیر سؤال برده و به تمسخر گرفت.

 

به گفته امام جمعه بجنورد در آن سال ها آقاجری با بیان اظهارات سخیف تا سرحد ارتداد نیز پیش رفت و امروز هم وارثان همان تفکر دوباره صحبت های وی را تکرار کرده و مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و نهادهای قانونی کشور را زیر سؤال می برند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری این که این جریان مدتی پیش در روزنامه های خود نیز قانون الهی قصاص را زیر سؤال برد، افزود: معلوم نیست طرفداران این تفکر در چه حال و هوایی سیر می کنند که از خطوط قرمز نظام عبور کرده و اظهارات ساختارشکنانه مطرح می کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: ما به دولت تدبیر و امید احترام می گذاریم اما در روزهای اخیر در جلسه ای که به نام دولت برگزار شده؛ صحبت هایی بر ضد نظام مطرح کرده اند و ارزش های دینی و اسلامی این ملت را زیر سؤال برده اند.

 

وی افزود: از رییس جمهور می خواهیم اجازه ندهد عده ای در زیر شعار تدبیر و امید دولت یازدهم، تدبیرهای شیطانی خود را بگنجانند و امید مردم به یأس و ناامیدی تبدل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از رییس جمهور و سران دولت تدبیر و امید خواست تا به این ساختارشکنان میدان ندهند، و اضافه کرد: این یک نصیحت، پیشنهاد و هشدار به دولت مردان است که مواظب سوء استفاده کنندگان باشند.

 

مجلس خبرگان رهبری رکن رکین نظام است

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: مجلس خبرگان رهبری سنگر قوی و رکن رکین نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خبرگان رهبری کسانی هستند که برای مهم ترین رکن کشور تصمیم گرفته و مطالعه می کنند چرا که در رأس جامعه اسلامی باید فقیه جامع الشرایط باشد و با وجود این که فقیه جامع الشرایط ولایت خود را از خداوند دریافت می کند اما به خاطر روشن نبودن مصادیق آن؛ اعضای خبرگان رهبری وظیفه تعیین این مصداق و حفاظت و حراست از آن را بر عهده دارند.

 

به گفته وی در این راستا جمعی از خبرگان و نخبگان منتخب ملت، مصداق ولایت فقیه در جامعه اسلامی را مشخص کرده و وظیفه مراقبت و رصد کردن در این زمینه را بر عهده دارند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: تمدن غربی از لحاظ اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی شکست خورده و رو به زوال و نابودی است.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی دست و پا زدن ها و نیز حمله ها و تهدیدهای کشورهای غربی علیه دیگر ملت ها در واقع با این هدف انجام می شود که این کشورها موقعیت متزلزل خود را تثبیت کرده و جوابی برای مردم خود داشته باشند.

 

وی با بیان این که بر اساس فرموده مقام معظم رهبری تمدن غرب از درون هیبت خود را از دست داده و رو به زوال و نابودی است، تصریح کرد: با این وجود ما نباید دشمنان خود را دست کم بگیرم و از توطئه های آنها غفلت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی افزود: بهانه گیری های متعدد کشورهای غربی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران که یک روز به بحث هسته ای می پردازند و روز دیگر بحث موشک های دوربرد ایران را پیش می کشند؛ در واقع نشان دهنده این است که کشورهای غربی با اصل ایران اسلامی قدرتمند مشکل دارند و نمی توانند آن را تحمل کنند.

 

وی با تأکید بر این که ما باید برای مقابله با این دشمنان برنامه ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: نباید در این زمینه به صورت منفعلانه عمل کنیم چرا که دشمن، همواره دشمن است و هیچ گاه دست از خصومت بر نمی دارد.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند روحیه جهادی زینبی است

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و با تبریک این مناسبت، گفت: حضرت زینب(س) انقلاب عاشورا را بیمه کرد و نهضت امام حسین(ع) را تداوم داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که حضرت زینب(س) از مدیران مؤفق تاریخ اسلام به شمار می رود، اضافه کرد: زینب کبری(س) در زمانی که بعد از واقعه عاشورا یزید و یزیدیان جو خفقان و وحشت ایجاد کرده بودند و کسی جرأت حرف زدن نداشت؛ حاکم ظالم زمان را استیضاح و با سخنان آتشین خود وی را رسوا کرد.

 

به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد زینب کبری(س) مدیری بود که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و با روحیه جهادی خود، قاطعانه در برابر مفسدان و فتنه گران ایستاد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: در حال حاضر نیز ما باید با تأسی از حضرت زینب(س) در برابر دشمنان با روحیه جهادی مقابله کنیم و در شرایطی که آنها نبرد را به جبهه اقتصادی آورده اند؛ با اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری تهدیدهای دشمنان را به فرصت های رشد و بالندگی تبدیل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان این که برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند روحیه جهادی زینبی هستیم، اظهار امیدواری کرد که با اجرای درست اقتصاد مقاومتی، ملت بزرگ ایران بار دیگر دشمنان را در عرصه ای جدید شکست داده و آنها را ناامید کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات