۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۲۰۰۴۸۷

آغاز کنگره شعر و نثر ادبی آرامش بهاری و فاطمی

خبرگزاری رسا ـ کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات به 10 نفر برگزیده جوایز نفیس کنگره شعر و نثر ادبی آرامش بهاری، فاطمی است و امامزادهای مشهد در ایام دهه فاطمیه و نوروز 93 میزبان شعرای آیینی برجسته کشوری و استانی برای اشعار فاطمی خواهند بود.
خبر همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هشتمین شب شعر فیض حضور و در فراخوان شعر و نثر ادبی آرامش بهاری فاطمی از سال ها خدمت ادبی فرهنگی و سرایش اشعار مذهبی استاد محمد جواد غفورزاده متخلص به شفق تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که شب گذشته در تالار فرهنگی نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، مهمانان ویژه ای چون حجت الاسلام مشیری دبیر اتاق فکر تبلیغ استان، محمدجواد آرین منش نماینده سابق مجلس، کمال سرویها رییس شورای اسلامی شهر مشهد و آقایان خاکپور و جهانبخش اعضای این شورا، دکتر عظیمی قائم مقام بسیج دانشجویی استان، دکتر باوندیان مدیر دانشگاه هنر و معماری، رضازاده مدیر فرهنگسرای انتظار و مسگرانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حضور داشتند.

حجت الاسلام علی عدالتی مجد، دبیر این همایش درباره آغاز فراخوان کنگره شعر و نثر ادبی و موضوعات آن گفت: سبک زندگی فاطمی، بهار فاطمی، حضرت زهرا(س) و ولایت، نذر زیارت و توسل، آرامش بهاری و تفسیر عملی سوره کوثر موضوعات محوری این فراخوان را تشکیل می دهند.

وی با بیان این که کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات به 10 نفر برگزیده جوایز نفیس این این کنگره خواهد بود، اظهار داشت: امامزاده محروق نیشابور، امامزاده سید حمزه کاشمر، امامزاده محمدعابد کاخک گناباد، امامزاده سلطان ابراهیم قوچان، امامزاده شعیب سبزوار، امامزاده یحیی و امامزاده گنبدخشتی مشهد در ایام دهه فاطمیه و نوروز 93 میزبان شعرای آیینی برجسته کشوری و استانی برای اشعار فاطمی خواهند بود.

دبیر سلسله شب شعرهای فیض حضور در ادامه درباره تجلیل ازاستاد شفق شاعر آیینی کشور از پیوند خوردن هشتمین چله نشینی شاعرانه در انتظار تنها و آخرین امید،حضرت حجت بن الحسن عسگری با توسل به اشک فاطمی و نیز پیوند نام استاد شفق با شعر فاطمی سخن گفت.

وی افزود: شعر فاطمی پس از شعر عاشورایی گستردگی خاصی یافته و عناصر حماسه و مظلومیت ستایی را توأمان دارد و در افکارعمومی و روح و جان مردم تأثیرگذار است.

حجت الاسلام زرافشان شاعر و نویسنده، دکتر هادی منوری ادیب و مسؤول حوزه هنری خراسان رضوی و استاد حمید سبزواری شاعر بی بدیل انقلاب، ضمن توصیف و تحسین سال ها شعر آیینی محمدجواد غفورزاده، اشعار خویش را درخصوص انتظار و فاطمیه قرائت کردند.

شایان ذکر است استاد شفق، سمت هایی چون مسؤولیت اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیری شورای شعر و انجمن ادبی ارشاد، سردبیری ماهنامه ادبی شمیم و مدیریت اجرایی ماهنامه تابران را در کارنامه دارد.

الا یا ایهاالساقی، سلام برحسین، چلچراغ صلوات و یاس یاسین ازجمله ارزنده ترین آثار منتشر شده وی است و در همین زمینه دو کتاب خورشید کعبه با سروده های علوی و یا ایها العزیز با سروده های مهدوی را در دست چاپ دارد./934/پ203/ب 

ارسال نظرات