۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۰۱۰۶۵
نماینده ولی فقیه در گلستان:

مدیریت جهادی آسیب پذیری فرهنگی را به حداقل می رساند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان، نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب را فرصتی برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ کشور دانست.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع مسؤولان استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: ظرفیت های پنهانی در کشورمان وجود دارد که باید با بهره گیری از آن ظرفیت ها در جهت شکوفایی و بالندگی کشور بهره گرفته شود.

 

وی با بیان این که موضوع اقتصاد و فرهنگ دو حوزه مهم و اثرگذار در کشور است، افزود: آسیب پذیری این دو حوزه در سال های اخیر نیازمند برنامه ریزی مناسب برای تقویت این دو بخش مهم است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن برای تضعیف نظام اسلامی از دو ابزار اقتصاد و فرهنگ همواره استفاده کرده است، تصریح کرد: باید آسیب پذیری خود را در این دو حوزه به حداقل برسانیم.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که  با بیان این که مدیریت جهادی به این معنا نیست که کار بی مطالعه و تحقیق انجام دهیم، ادامه داد: در ابتدا قرار گرفتن اقتصاد در رهنمودهای مقام معظم رهبری بدان معنا نیست که اقتصاد از فرهنگ بالاتر است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که منشأ بسیاری از مسائل به اقتصاد، سیاست و فرهنگ باز می گردد، گفت: شئونات زندگی ما از نظر محتوایی مسأله فرهنگ بوده و فرهنگ زیربنای همه امور است و باید به آن توجه خاص شود.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که دشمن با سرمایه گذاری گسترده به دنبال تضعیف مبانی دینی و فرهنگی ما است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در چند سال گذشته همواره بر تقویت مبانی دینی و فرهنگی در جامعه و همچنین مسأله تهاجم فرهنگی دشمن تأکید کرده بودند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که دشمن تلاش بسیاری در جهت تهی سازی فرهنگی جوانان کشورمان آغاز کرده است، گفت: در این میان دستگاه های دینی و فرهنگی رسالت سنگینی در ترویج مبانی دینی و انقلابی در جامعه بر عهده دارند.

 

وی با بیان این که نهضت امام راحل فرهنگ طاغوت را در این کشور برچید و یک فرهنگ اصیل دینی و انقلابی را جایگزین کرد، ادامه داد: دفاع از این فرهنگ ارزشی رسالت همه مسؤولان و متولیان این عرصه است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در تاریخ همواره دو فرهنگ الهی و طاغوتی وجود داشته است، ادامه داد: فرهنگ الهی و طاغوتی هر کدام دارای نشانه هایی هستند که در فرهنگ طاغوتی فردگرایی، شخص گرایی و رژیم گرایی اصل است، اما فرهنگ الهی، خداگراست و خدا محوری در همه شئون زندگی و اخلاق، رفتار و اعتقاد است.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: مردم در نظام طاغوتی هیچ جایگاهی ندارند و دنیا هم دروغ می گوید، اما در فرهنگ الهی، انسان در نگاه انبیا و توحیدی، کرامت، وزن، شخصیت و هویت دارد.

 

وی با بیان این که امروز مهم ترین جنگی که بین انقلاب ما و دنیا وجود دارد جنگ فرهنگی است، یادآور شد: بین انقلاب ما و دنیا دو فرهنگ است و این دو نمی توانند با هم کنار بیایند و با هم بسازند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به جایگاه زنان در جامعه، گفت: جایگاه زنان همانند مردان در رسیدن به کمالات یکی است و در طی کمالات هیچ فرقی بین آنها وجود ندارد، اما از نظر حقوقی فرقی بین آنها وجود دارد.

 

وی در ادامه فرهنگ را اساس و ریشه خواند و گفت: یکی از اجزای اقتصاد مقاومتی فرهنگ مصرف است و فرهنگ مسائل اقتصادی ما ریشه و بنیان مسأله در همه زمینه ها است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران از امکانات و منابع انسانی و پتاسیل های زیادی برخوردار است که باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی موانع را برداشت، افزود: کلمه مدیریت با این نوع حرف ها و بی برنامگی سازگار نیست و مدیریت جهادی یعنی قوانین دست و پا گیر نباشد./950/پ202/س

ارسال نظرات