۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۰۱۱۷۲
مدیرکل اوقاف زنجان خبر داد؛

حضور 750 هزار نفر در ایام نوروز در جوار امامزادگان زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان از حضور 750 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز در جوار امامزادگان استان زنجان خبر داد و گفت: این تعداد از زائران در قالب دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه حضور یافته اند.
حجت الاسلام باقري

حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ترویج فرهنگ وقف در جامعه را یکی از رسالت های سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و اظهار داشت: سنت وقف در زندگی و سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) همواره وجود داشته است و لذا یکی از وظایف و رسالت‌های مهم اوقاف زنده نگاه داشتن و ترویج این فرهنگ و سنت حسنه در جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان با بیان این که تاکید رهبری عمل امانت دارانه به وقف است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش مجموعه اوقاف در زنجان این امر مهم تحقق یافته و موقوفات بر اساس نیات واقفان و در جای خود هزینه می‌شود و چون وقف به‌عنوان یک حکم الهی است، زنده نگاه‌داشتن فرهنگ آن بر همگان لازم و ضروری است.

 

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر قریب به 2500 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: برای احیای صحیح فرهنگ وقف نیازمند اعتمادسازی مردم هستیم چرا که بسیاری از مردم و واقفان انتظار دارند که بدانند موقوفات آنها در کجا و در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود، چون وقف فقط برای حل مشکلات مستمندان و نیازمندان و ایتام نیست بلکه وقف برای همگان به‌ویژه نخبگان، مدارس و در سایر زمینه‌ها است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه برگزاری سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت آن بانوی بزرگوار را طرحی مناسب برای معرفت افزایی مردم دانست و گفت: طراوت‌بخشی و تقویت ایمان عمومی جامعه، محبت‌افزایی و معرفت‌افزایی نسبت به اهل بیت، تقویت فرهنگی عمومی، ترویج الگوپذیری از حضرت زهرا (س) و تبلیغ سیره ایشان به عنوان الگویی جهانی برای بشریت از اهداف اجرای سوگواره یاس نبوی بود که در امامزادگان سراسر استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام باقری در پایان با اشاره به موقوفات جدید استان زنجان طی سال جاری تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی های انجام شده طی سال جاری، سه موقوفه جدید در استان زنجان به ثبت رسیده است که دو مورد آن در شهرستان خدابنده و یک مورد نیز در شهرستان ابهر بوده است که همه این واقفان عزیز، زمین ها را برای احداث مسجد در آن وقف نموده اند.

 

گفتنی است؛ بنابر گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در تعطیلات سال جدید، نزدیک به 750 هزار نفر در قالب دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در جوار بقاع متبرکه امامزادگان استان زنجان حضور یافته اند. /949/ت303/ب

ارسال نظرات