۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۰۱۲۷۱
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

ساخت زائر سراهای ارزان قیمت از مطالبات رهبری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ساخت زائر سراهای ارزان قیمت برای فراهم کردن امکانات زیارت برای افراد بی بضاعت از مطالبات رهبری است که بنیاد زائر امام ضا (ع) با کمک مردم مؤمن و خیر درصدد تحقق بخشیدن آن است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه صبح امروز در نخستین جلسه هیئت موسسین بنیاد زائر امام رضا (ع) که در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مکرر بر ساخت زائر سراهای ارزان قیمت برای فراهم کردن شرایط و امکانات لازم جهت حضور افراد کم بضاعت در مشهد مقدس را مورد تاکید قرار دادند که متأسفانه این امر تا کنون از سوی دولتمردان مورد توجه قرار نگرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: بنیاد زائر امام رضا (ع) با هدف اشاعه فرهنگ زیارت و برنامه ریزی جهت ترویج زیارت و گسترش سنت حسنه وقف و اعتلای فرهنگ ساخت و بهره برداری از زائر سراهای مناسب و ارزان قیمت شروع به فعالیت کرده است.

  

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: بر این اساس با تشکیل شعب استانی بنیاد زائر امام رضا(ع) زیر نظر نمایندگان ولی فقیه در استان ها مقرر شده است هر استان زمینه اسکان یک هزار زائر را فراهم کند.

 

وی با تأکید بر لزوم مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان برای پیشبرد هر چه بهتر ساخت زائر سراها در جوار بارگاه حضرت رضا(ع) ابراز امیدواری کرد: با مشارکت مردم مؤمن و خیر استان هر چه سریع تر ساخت زائرسراها آغاز شده و مطالبه رهبری جامه عمل بپوشد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که شهرداری مشهد با آزاد سازی بافت فرسوده آماده واگذاری یک هزار مترمربع زمین برای هر استان است، گفت: تلاش شود تا در اسرع وقت نسبت به تحویل زمین اقدام شود تا زائرهای آذربایجان غربی نزدیک ترین زائر سراها به حرم رضوی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: فرهم کردن شرایط زیارت برای دیگر مؤمنان از زمان پیامبر و ائمه اطهار پایه گذاری شده است و از اعمال پسندیده است که اجر دنیوی و اخروی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: کتاب کامل الزیارات نوشته مرحوم ابن قولویه که بیش از یک هزار سال قدمت دارد از کتب معتبر شیعه است که در آن روایتی از امام رضا(ع) نقل شده است« هرکس از راه دور به زیارت من بیاید با این وجود که مزار من دور است روز قیامت از هراس سه جا نجات می یابد، زمان دادن نامه اعمال، توزین اعمال و رد شدن از پل صراط».

 

امام جمعه ارومیه با بیان این که روایات بسیاری در خصوص اهمیت زیارت امام رضا(ع) وجود دارد، گفت: بزرگان اهل سنت نیز بر اهمیت زیارت امام رضا(ع) تاکید کرده اند.

 

گفتنی است، بنیاد زائر امام رضا (ع) امروز با انتخاب اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد./936/پ202/س

 

ارسال نظرات