۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۴۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد:

متمکنین با انصراف از دریافت یارانه دولت را یاری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، از متمکنین و افرادی که اوضاع مالی مناسبی دارند خواست تا با انصراف از دریافت یارانه، دولت را در رفع مشکلات کشور یاری کنند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و از متمکنین و افرادی که به گفته او چرخ زندگی آنها بدون دریافت یارانه می چرخد؛ خواست تا با انصراف از دریافت یارانه، دولت را در رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بخش سلامت و ... کشور یاری کنند.

 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان سلامت کشور در 14 بند از سوی مقام معظم رهبری در روزهای اخیر، یکی از موارد بهبود سلامت کشور را اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها دانست و اظهار کرد که با انصراف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه و اجرای درست این طرح از سوی دولت، سلامت جسمی و روانی افراد جامعه بهتر تأمین می شود.

 

به گفته امام جمعه بجنورد مقام معظم رهبری در سیاست های کلی سلامت کشور به صورت ویژه به موضوع بیمه درمانی و تأمین هزینه های درمان مردم پرداخته اند چرا که اگر کسی مریض می شود باید تنها درد بیماری خود را داشته باشد نه این که علاوه بر آن، درد بزرگ تر تأمین هزینه های درمان نیز دغدغه او باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: متأسفانه اکنون شرایط سلامت و درمان کشور به گونه ای است که در بسیاری از مواقع درد تأمین هزینه های درمان، از درد و دغدغه خود بیماری بیشتر است.

 

رخنه ها و رخوت ها دو آسیب بزرگ فرهنگ جامعه اند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به اصول مطرح شده در شعار سال جدید پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در شعار امسال و سخنرانی عید نوروز در مشهد مقدس به موضوع فرهنگ پرداخته و تأکید کردند که باید مواظب رخنه های فرهنگی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که دو مسأله رخنه ها و رخوت ها؛ فرهنگ جامعه اسلامی را تهدید می کنند، اضافه کرد: رخنه های فرهنگی از جانب دشمنان اعمال می شود؛ چرا که آنها سعی می کنند با استفاده از ابزارها و وسایل مختلف تهاجم فرهنگی، سبک زندگی مردم را غربی کنند.

 

وی تصریح کرد: اما بخشی از نارسایی های فرهنگی جامعه اسلامی به خود ما مربوط می شود چرا که در مواردی احساس مسؤولیت نمی کنیم و دچار رخوت فرهنگی می شویم.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی اضافه کرد: بسیاری از ما فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را جدی نگرفته و از کنار مشکلات و بی اخلاقی ها بی تفاوت می گذریم؛ حال آن که این مسأله آفت بزرگی برای فرهنگ کشور محسوب می شود.

 

میلیاردها تومان صرف فوتبال می کنیم؛ اما برای حوزه های علمیه بودجه نداریم!

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی عنوان کرد: در حالی که در کشور میلیاردها تومان اعتبار صرف فوتبال و آوردن مربیان خارجی می شود؛ برای مسائل فرهنگی اعتبار ناچیزی در نظر گرفته می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که البته باید به فوتبال و ورزش نیز در محل و اندازه آن توجه شود، اظهار داشت: متأسفانه برنامه ریزی ها اکنون به گونه ای است که میلیاردها تومان صرف فوتبال می شود اما تا یک مسؤول فرهنگی و یا حوزه های علمیه درخواست بودجه فرهنگی می کنند؛ گفته می شود که اعتبار نداریم.

 

به گفته وی این ها همه رخوت های فرهنگی جامعه محسوب می شوند و لازم است در سال جدید با توجه به رهنمون های رهبری، هدایت و نظارت فرهنگی در جامعه را جدی بگیریم.

 

سران فتنه به این زودی ها آزاد نمی شوند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قطعنامه راهبردهای مداخله جویانه اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دنباله رو آمریکا دانست و اظهار کرد که این اقدام اتحادیه اروپا نیز در راستای دشمنی آنها با اصل نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد که آمریکا و کشورهای اروپایی از این که می بینند ایران اسلامی با نصب العین کردن رهنمون های رهبری، با عزمی ملی و مدیریتی جهادی برای حماسه فرهنگی و اقتصادی تلاش می کنند؛ ناراحت هستند و می خواهند با این گونه اقدامات در مسیر رو به رشد ملت ایران مانع ایجاد کنند.

 

وی با بیان این که کشورهای اتحادیه اروپا در این قطعنامه به مواردی نظیر حقوق بشر، آزادی سران فتنه، حقوق همجنس گرایان و ... در ایران پرداخته اند، اظهار داشت: آنها برای حقوق افرادی مفسد، فتنه گر و دجال صفت دلسوزی می کنند که در سال 88 ملتی شهید داده را به زحمت و خسارت انداختند، حسینیه و مسجد آتش زدند و خواستار جدا کردن اسلام از نظام شدند اما با این حال نظام اسلامی با آنها با رأفت برخورد کرده و تنها آنها در خانه خود حبس کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خطاب به سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا اروپا، تأکید کرد: اگر برای حصر سران فتنه غصه می خورید؛ از این غصه بمیرید چرا که آنها باید سزای عمل خود را ببینند و به این زودی ها آزاد نخواهند شد.

 

کشورهای غربی باید در زمینه حقوق بشر مانند طفلی در مکتب اسلام زانو بزنند

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به این که یکی از مسائل مطرح شده در قطعنامه ضدایرانی اتحادیه اروپا، مسأله حقوق بشر است، اضافه کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر خود بزرگترین ناقضان آن هستند؛ حال آن که اسلام هزار و 400 سال پیش علاوه بر این که حقوق بشر را تبیین کرد؛ حقوق حیوانات را نیز مطرح و انسان ها را به رعایت آن ملزم کرد.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی کشورهای غربی باید در زمینه حقوق بشر مانند طفلی در مکتب اسلام زانو بزنند و حقوق بشر را بیاموزند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات