۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۵۶۲
حجت الاسلام محرمی:

بنی امیه پایه گذار دشمنی با تشیع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محرمی با اشاره به ضرورت شناخت تاریخ تشیع گفت: خط فکری ضد تشیع و مبارزه با شیعیان از ابتدا از سوی بنی امیه رهبری شد.
حجت الاسلام غلامحسين محرمي

حجت الاسلام غلامحسین محرمی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پرداختن به تاریخ تشیع را از ضرورتها خواند و گفت: باید تاریخ تشیع که شناسایی آن یکی از مهمترین وظایف ما است سوی صداوسیما و رسانه های گوناگون تبیین شود.

 

وی عنوان کرد: اکنون که به سبب وجود شبهات بسیاری که بر علیه تشیع وارد شده است و از قدیم نیز عنوان می شد تشیع چیزی جز بدعت نیست و پس از عصر پیامبر(ص) و صحابه به وجود آمده و آئین ها تشیع نیز ما را به کفر می رساند؛بنابراین شناخت تاریخ تشیع بر ما واجب است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: صداو سیما و رسانه های گروهی از مهمترین نهادهایی هستند که ما را در راه شناخت تاریخ تشیع یاری می کنند.

 

حجت الاسلام محرمی در ادامه با اشاره به اینکه مسأله شناخت تاریخ تشیع با شناخت تاریخ اسلام تفاوت دارد، خاطر نشان کرد: شناخت تاریخ تشیع نباید با تاریخ اسلام مخلوط شود و به سبب مسأله وحدت نباید از شناخت تاریخ تشیع غافل ماند.

 

این پژوهشگر دینی اظهار داشت: ما با گذشتگان و صحابی حضرت رسول(ص) مشکلی نداریم و بیشتر صحابه نیز بر مسلک تشیع بودند و خط فکری ضد تشیع و مبارزه با شیعیان از ابتدا از سوی بنی امیه رهبری شد.

 

وی با یادآوری فعالیتهای انجام شده از سوی صدا و سیما و رسانه های گروهی افزود: مختارنامه یکی از مهمترین فیلم‌هایی است که پس از انقلاب به تاریخ تشیع پیش و پس از شهادت امام حسین(ع) پرداخته است.

 

کارشناس تاریخ تشیع اشکالات وارد بر مختارنامه را پردازش بد چهره عبدالله بن زبیر و پررنگ کردن نقش ایران و ایرانیان دانست و خاطر نشان کرد: ما نباید چیزی را به دروغ عنوان کنیم بلکه باید آنچه که در تاریخ آمده را بیان کرده تا بهانه ای به دست مخالفان خود ندهیم.

 

کارشناس تاریخ تشیع یکی از مهمترین فیلمهایی که در تاریخ ماندگار شد را فیلم حضرت یوسف دانست و افزود: اگر کارگردان ها خواهان ماندگار شدن فیلم های خود هستند، باید با کارشناسان تاریخ مشورت کنند.

 

وی در ادامه با بیان این که مردم فیلم را جای کتاب نگاه می کنند، گفت: پس باید با مشورت کارشناسان تاریخی تلاش شود تا تحریفی صورت نگیرد./9466/ت302/س

ارسال نظرات