۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۰۱۸۹۴

مبانی دینی استکبار ستیزی به چاپ چهارم رسید

خبرگزاری رسا ـ چاپ چهارم کتاب «مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی» منتشر شد.
کتاب مباني استکبار ستيزي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اهواز، کتاب «مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی» که از سوی مؤسسه فرهنگی هنری فخرالائمه علیهم السلام تهیه و تدوین شده به چاپ چهارم رسید.

 

این کتاب در 4 بخش تهیه و تدوین شده که «ویژگی ها و شاخصه های رفتاری مستکبران» نام فصل نخست آن است؛ این فصل به تعریف استکبار و مصادیق آن و همچنین درباره ویژگی ها و خصوصیات مستکبران می پردازد.

 

اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی نام فصل دوم کتاب «مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی» است که این فصل به مباحثی چون اصل هوشیاری و دشمن شناسی، اصل مرعوب نشدن و فریب نخوردن، اصل ضدیت و مقاومت در مبارزه می پردازد.

 

همچنین فصل دوم کتاب «مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی» به اصل حفظ عزت و عدم سازش و مذاکره می پردازد که در این اصل به سؤالاتی همچون چرا مرگ بر آمریکا؟ چرا مذاکره و رابطه با آمریکا مردود است؟ آیا در صلح حدیبیه رویه پیامبر صلی الله علیه و آله تغییر کرد؟ پرداخته شده است.

 

از دیگر سؤالاتی که در فصل دوم این کتاب به آن پاسخ داد شده، می توان به «آیا جهاد و صلح دو  استراتژی هم وزن هستند؟ آیا اصل مبارزه مخصوص زمان اقتدار است؟ آیا نرمش قهرمانانه عقب نشینی از مواضع قبلی نظام است؟» اشاره کرد.

 

اصل عدم تقیه و اصل عدم حسن ظن و اعتماد نیز از دیگر اصولی است که در فصل دوم کتاب به آن پرداخته شده است.

 

در فصل سوم این کتاب نیز به گوشه ای از جنایات استکبار جهانی، آمریکا پرداخته شده که در دو بخش جنایت های صورت گرفته علیه ملت ایران و جنایت های صورت گرفته علیه اسلام و کشورهای اسلامی نگاشته شده است.

 

جنایات سیاسی، جنایات فرهنگی، جنایات اقتصادی و  جنایات امنیتی نظامی نام بخش های دیگری از فصل سوم کتاب «مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی» است.

 

همچنین در این فصل به بلوکه کردن دارایی های ایران در آمریکا، تحریم نفت و گاز ایران، کودتای 28 مرداد، کودتای پایگاه شهید نوژه همدان، حمله نظامی به طبس و ترور دانشمندان هسته ای نیز اشاره شده است.

 

در بخش جنایت های صورت گرفته علیه اسلام و کشورهای اسلامی نیز به اشغال نظامی افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، حمله به عراق با هدف دفاع از رژیم صهیونیستی، نسل کشی مسلمانان میانمار، ترویج فحشا و بی بند و باری در کشورهای اسلامی، توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی در بین جوانان مسلمان و ایجاد فرقه های ضاله پرداخته شده است.

 

در فصل پایانی این کتاب به وظیفه مسلمانان در برابر دشمنان اسلام اشاره شده که ضرورت حفظ وحدت با اهل تسنن، نفرت و انزجاز درونی از دشمنان اسلام، و ابراز دشمنی و جهاد با استکبار جهانی از موضوعات آن است.

 

کتاب «مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی» از سوی ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه منتشر و در مناطق عملیاتی جنوب و معراج شهدای اهواز توزیع شده است./945/ن601/ق

ارسال نظرات