۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۰۲۰۰۱
رییس سازمان تبلیغات اسلامی آمل:

تحقق شعار امسال انزوای غرب و اقتدار ایران اسلامی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهانی گفت: تحقق عملی شعار امسال در گرو بسیج همگانی است.
رييس اداره تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی رمضانی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آمل سه شنبه شب در جمع مسؤولان هیأت های مذهبی، مداحان و مؤسسات قرآنی شهرستان آمل با اشاره به این که هیأت‌های مذهبی ارکان حفظ ایمان مردم و محل تبلور و تجلی اطاعت‌پذیری مردم نسبت به اهل بیت (ع) است، اظهار داشت: باید اطاعت‌پذیری مردم از خداوند متعال، پیامبر اسلام(ص) ائمه معصومین(ع) را در هیأت‌های مذهبی تقویت کنیم.

 

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده اسلام همه جا با صدها شبکه فارسی زبان و سایت‌ها و روش‌های گوناگون به داخل خانواده رسوخ کرده‌اند و هیأت‌های مذهبی به عنوان پرچمداران مبارزه با این بی‌بند و باری‌ها باید وارد میدان شوند.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که هیأت‌های مذهبی نقش و اهمیت خود را دست کم نگیرند و بدانند در مقابل امر به معروف و نهی از منکر چه وظیفه‌ای دارند و چگونه باید عمل کنند، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی باید بستر مناسب برای برطرف کردن شبهات دینی از جامعه را فراهم سازند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با بیان این که باورها و اعتقادات دینی در تقویت و تضعیف فرهنگ اقتصادی تأثیر به سزایی دارند، بیان داشت: از آموزه های دینی می توان برای پیوند نگرش اقتصادی با هنجارهای اجتماعی استفاده کرد و همچنین می توان از ابزارهای معنوی تشویقی و تنبیهی فراوانی که در برخی از احادیث و روایات آمده است، بهره گرفت.

 

 حجت الاسلام رمضانی با بیان این‌که کار و تلاش در نگرش دینی برای تأمین نیازهای فردی و اجتماعی، در تمامی لحظات زندگی ضروری بوده از این رو، در آموزه های دینی از آن به عنوان وظیفه و تکلیف یاد شده است، افزود: این کار و تلاش برای تامین زندگی خانواده در نگرش دینی، به مانند جهاد در راه خدا است و کار و تلاش اقتصادی باعث عزت نفس اشخاص و نمایش عزت و قدرت یک جامعه است.

 

وی با بیان این‌که  دشمنان انقلاب اسلامی در 35 سال گذشته بارها با دسیسه های مختلف سعی در ناتوان کردن انقلاب داشته اند که به حول و قوه الهی هربار با شکست مواجه شده اند، یادآور شد: هرسال مقام معظم رهبری با روشن بینی و آگاهی کامل دسیسه های دشمنان را رصد کرده و با عزم ملی ملت ایران نقشه های شوم آنان نقش بر آب می کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: دو مؤلفه فرهنگ و اقتصاد مورد تهاجم دشمن و نشانه آنان قرار گرفته است که هوشیاری بیشتر مردم را نسبت به سال های دیگر می طلبد.

 

وی با بیان این که فعالیت‌های جانبی هیأت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف نباید به رسالت ذاتی آنها خدشه وارد کند، افزود: هیأت‌های مذهبی کارکردی فراتر از یک تشکل دینی ساده داشته و به عنوان بزرگترین پایگاه دینی از جایگاه والایی برخوردار هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل تصریح کرد: مردمی بودن بارزترین ویژگی هیأت‌های مذهبی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا هیأت های مذهبی برای جذب جوانان و دلبستگی آنان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جذاب باشند و از هر گونه افراط و تفریطی باید پرهیز شود.

 

حجت الاسلام رمضانی همچنین اعتلا و تعمیق فرهنگ دینی جامعه را مهم‌ترین رسالت هیأت‌های مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی به عنوان پیشرو در حرکت‌های فرهنگ‌ساز و مقابله با هجمه‌های غیر اخلاقی دشمنان نقش بسزایی در رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه بر عهده دارند./950/پ202/ع

ارسال نظرات