۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۰۲۱۸۶
رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قم مطرح کرد؛

خاطره گویی درباره امام را نمی توانیم محدود کنیم/ هماهنگی با نهادهای امنیتی برای تامین امنیت سخنرانی ناطق

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که خاطرات در مورد امام سفره بازی است که نمی توان آن را زیاد محدود کرد، گفت: خاطرات کسانی را که با کم و زیاد یا به صورت نادرست مطرح می کنند منتشر نمی کنیم و خاطرات لطمه زننده را هم تکذیب می کنیم.
حجت الاسلام سيد حبيب الله موسوي حجت الاسلام سيد حبيب الله موسوي

حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قم امروز در نشستی خبری با اشاره به این که این موسسه متولی همه امور مربوط به امام نیست گفت: وظیفه این موسسه فرهنگی و پژوهشی، گردآوری، تصحیح و نشر آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی است.


وی با اشاره به این که در صدد برنامه ریزی برای برگزاری مراسم 14 و 15 خرداد هستیم، اظهار داشت: مراسم سالگرد حضرت امام امسال مقارن با ماه شعبان شده است از این رو گرایش مراسم های امسال باید به سمت دعا و نیایش از منظر امام باشد و رسانه ها هم می توانند با توجه به این مساله، ابعاد معنوی، عرفانی و خودسازی حضرت امام (ره) در قالب های رسانه ای تهیه، تنظیم و منتشر کنند.


رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قم ادامه داد: امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب از مجموعه 50 جلدی تالیفات و آثار قلمی حضرت امام خمینی(ره) رونمایی می شود. در کنار آن تقریرات شاگردان ایشان را هم گردآوری و منتشر خواهیم کرد. همچنین مستند تحریر الوسیله نیز در دست ساخت است.


وی با بیان این که حضرت امام(ره) موسس نظام جمهوری اسلامی است و افکار و اندیشه های ایشان در موضوعات مختلف به صورت فیلم و عکس و کتاب وجود دارد گفت: در سال های اخیر متاسفانه شاهد بی مهری هایی بودیم و شعار عبور از امام مطرح شد، همچنین ترویج امام کمتر دیده شد و در راهپیمایی ها و مراسم های مختلف کمتر از تصویر امام استفاده شد که این مساله آثار منفی هم در جامعه داشت در حالی که نشر و ترویج امام از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ایشان تقریبا در همه سخنرانی هایشان از امام سخن می گویند از این رو کسانی که داعیه پیروی از ولایت و رهبری دارند باید همراه با رهبری مروج اندیشه امام باشند.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که ما به افکار و اندیشه های امام نیاز داریم، اظهار داشت: در دنیایی که همه جور مسائل انحرافی در جوامع ترویج می شود افکار امام ما را به اسلام ناب می رساند از این رو همه مراکز حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی ما باید همواره اندیشه امام را مدنظر قرار دهند.


وی به ضرورت بزرگداشت مناسبت های مربوط به حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: در مناسبت هایی مانند 15 خرداد، 10 اسفند سالروز ورود امام به قم پس از تبعید، 20 جمادی روز میلاد ایشان که مقارن با ولادت حضرت زهرا است و 13 آبان سالروز دستگیری و تبعید امام باید از امام و اندیشه های ایشان بحث شود. البته مناسب است برای این منظور دبیرخانه مراسمهای مربوط به امام تشکیل شود.


رییس موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) قم بیان داشت: در همین راستا مراسمی در روز یکشنبه 31 فروردین با مشارکت مراکز و نهاد های مختلف از 20:30 تا 22 با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می شود و حجت الاسلام ناطق نوری در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.


وی در پاسخ به این سوال که حجت الاسلام ناطق نوری چندی پیش نیروهای ارزشی را تندرو و افراطی خطاب کرده و ممکن است دعوت از ایشان حساسیت برانگیز باشد، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید و ایجاد همدلی ها و همبستگی ها، افکار تندرو و افراطی به تدریج در حال کنار رفتن است.


حجت الاسلام موسوی بیان داشت: حجت الاسلام ناطق نوری فرزند حوزه است و در طول عمرش مسوولیت های فراوانی داشته و شخصیت مناسبی برای سخنرانی در این جلسه است ضمن این که ما دنبال کار سیاسی نیستیم و تنها در پی ترویج حضرت زهرا و اندیشه های حضرت امام هستیم و برای برگزاری این مراسم هم با حدود هشت نهاد هماهنگی شده تا مشکلی پیش نیاید.


وی در پاسخ به این سوال که موسسه حفظ و نشر آثار امام با توجه به خاطرات و خواب هایی که برخی از امام تعریف می کنند چه رویکردی دارد گفت: یک سری خاطرات را ما خودمان از برخی افراد می گیریم و پس از تحقیق و تصحیح، آنها را منتشر می کنیم و تاکنون چندین مورد هم چاپ خاطرات داشته ایم. همچنین حدود صد مورد از خاطرات شاگردان و اطرافیان امام را ثبت و ضبط و آرشیو کرده ایم.


حجت الاسلام موسوی بیان داشت: اگر برخی افراد خاطرات مربوط به امام را با کم و زیاد یا به صورت نادرست مطرح کنند ما آنها را منتشر نمی کنیم و در مواردی هم که این خاطرات لطمه زننده باشد آنها را تکذیب می کنیم که تا کنون چندین مورد رخ داده است. با این حال خاطرات مربوط به امام سفره بازی است که نمی توان آن را محدود کرد. /916/پ202/ج

ارسال نظرات